View Single Post
Medusa's Avatar
Trådstarter
286
Sitat av ronniba Vis innlegg
Jeg kjenner dessverre flere som har opplevd dette og det de konkluderer med til slutt er at blod ikke er tykkere enn vann. Et sted må du sette grensen og leve ditt liv, uten å bruke alle kreftene dine på en som ikke vil bli reddet eller ikke er klar for det.

Det er hardt å bryte forholdet med foreldre, men et sted må du faktisk vurdere om det er det som skal til for å få et bedre liv.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det. Jeg har allerede tatt ganske stor avstand, men kontakten er ikke fullstendig brutt. Jeg merker at for hver gang så trekker jeg meg egentlig mer og mer tilbake.

Sitat av Jerna Vis innlegg
Takk for oppdatering. Har desverre ikke så mye nyttig å tilføre tråden. Kanskje ett opphold på en tilfriskningsplass med aktiviteter og samtaler kunne hjulpet? Truffet flere i samme situasjon
Vis hele sitatet...
Vi alle mener at han burde få et opphold på et behandlingssenter av et slag der han kan snakke med helsepersonell og andre personer som har vært/er i samme situasjon. Jeg skal snakke med han om det og nevne det for han. Han har definitivt ikke troa på det og vil nok motsette seg det, men tenker jeg bare må sette hardt mot hardt. Skal ikke komme med noen trusler for vet jo at det er lite effektivt, men han MÅ prøve det, gi det en sjanse, gi seg selv og oss en sjanse. Om han ikke gjør det for seg selv, kan han jo i første omgang gjøre det for oss, og kanskje han da innser hvor godt det gjør han selv? Aner ikke..
Sist endret av Medusa; 27. oktober 2022 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.