View Single Post
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det og komme og kreve at faren skal flytte på andre siden av landet og kaste hele sitt nærmiljø med jobb, venner, familie og alt som han har bygd opp i ett langt liv er bare latterlig.
Ja det er kjipt for barnet men dette er helt 100% moren sitt valg. Det er dette som er motivet hennes og planen fra starten av.
Vis hele sitatet...
Hvem som har sagt han skal flytte?

Det er mange som har delt samvær med reiseavstand i dag. Det er faktisk så vanlig at Avinor og flyselskapene har rutiner for og tilbud til barn som reiser alene fra de er 5 år.

Barn som reiser alene

Uansett så vil aldri far kunne unngå at barnet selv kommer til ønske å finne ut av sitt opphav ved en gitt alder. Det er helt normalt for de fleste å finne ut av det i løpet av livet, når i livet det skjer kan være veldig varierende men det skjer.

Det er ikke bare så enkelt som at barn aksepterer å ikke ha 2 biologiske foreldre uten å tenke noe mer på det.

Mikken Niva gjorde en fin TV serie om det. Uten pappa er en fin referanse for at dette ikke er helt uproblematisk.
Jeg har selv en fraværende pappa og jeg var vel godt over halvveis i livet før jeg fikk orden på de følelsene av savn og lengsel for å nevne noe,
Sist endret av Dough; 19. juli 2022 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.