View Single Post
Da er våren kommet godt i gang og en sesong med vintertelting er over. Kadle, klare stjernehimmeler blir byttet ut med varme lyse kvelder og fantastiske solnedganger.

Nå som naturen er kommet ut på nytt anså jeg anledningen som god for at også jeg kan gå til innkjøp av nytt turutstyr. Har fått ordnet en liten oversikt på hva jeg tenker å kjøpe meg, men håpte at kanskje noen her inne kjenner til eller har prøvd noen av produktene selv og har noen innspill på de. Fra anbefalinger til positive og negative erfaringer.


Sovepose - Exped SynMat HL Winter M

Å ligge mykt og godt er selvsagt et must, og ut fra hva jeg har sett så virker dette underlaget til å være en god konkurrent. 9cm(!) tykkelse og tilsynelatende god passform som også er plassbesparende. Er noe usikker på hvordan det blir ettersom jeg alltid ender opp med å sove på siden, så er litt spent på framføringen der.


Kjøkkensett - Primus Campfire Cookset S/S - Small

Litt av baktanken her er at jeg slipper å passe på stormkjøkken-håndtaket, dog dette på bekostning av mer vekt. Liker at pannen har opphøynet kant slik at man kan styre litt mer med maten. Syns settet ser generelt bra ut, utseendemessig.


Gassbrenner - Optimus Vega

En lettvektig og trofast kompanjong er viktig når det kommer til gassbrenner, og derfor har valget falt på denne rakker'n. Kommer fint ut i tester, ser ut til å dekke de aller fleste behov når det kommer til ytelse og muligheten for å sette gassboksen opp ned på kalde vinterkvelder.


Sovepute - Sea To Summit Pillow Aeros Premium Lime L

Har frem til nå vært litt seig å pakket med meg en vanlig sovepute som jeg har drasset på i egen pose. Det er noe spesielt med å legge seg ned på noe så behagelig og "hjemkjært" når man er langt uti skauen, så har tvunget den med på hver tur. Har aldri prøvd slik tur-pute så er spent på om denne klarer å gjøre jobben.


Tennstål - Kupilka Firesteel Tennstål 8 Red

Praktisk og lett i vekt, greit å ha i tilfelle lighteren gjør seg vrien. Har ikke behov for flere kniver så unngår de mer fancy utgavene med kniv og tennstål for å unngå plass og vekt.


Setter pris på alle innspill og er åpen for generelt utstyrs-/turprat =)