View Single Post
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Røykdetektorer har nok varierende følsomhet, ut ifra hva andre skriver her. Min erfaring er at det skal svært lite til for å utløse alarmen. Har prestert å utløse alarm i et 5m x 3m rom ved å varme en stor hasjklump med en lighter (noe som dannet litt så vidt synlig røyk). Kunne ikke ha vært et annet kilde, for det var det eneste som produserte noe som ligner røyk i rommet.

Stoler ikke på disse jævler lenger og kler dem i plastfolie + en sokk utpå. I egen kåk ville jeg ha hatt et designert lite rom med et stort vindu på loftet hvor jeg vil lime en ring av velcro rundt detektoren og lage til et deksel med motsatt del av velcro. Alt i rommet skal være brannfast, just in case. Men nok om det da

Kan hende at de som sitter og røyker rett under detektoren har varmedetektor? De reagerer jo ikke på røyk eller andre partikler.
Vis hele sitatet...

Har jobbet med utleie av lyd og lys og vil ikke anbefale det. Var på et lokale en gang å utløste alarmen etter vi tetta to varslere over dansegulvet. Fikk da beskjed om at enkelte sensorer går hvis de ikke får oksygen.

Hvor utbredt dette er i en privat stue er jeg usikker på men for eks studenthybler via ssn for eks er sjansen stor for at dette er tilfellet