View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ok, slenger ut en påstand til.
Dess bedre man skriver om sex dess dårligere blir det.

Betydning: Sex blir best beskrevet når det har et trashy, billig, common element ved seg.
Å forsøke å skape "høykultur" av dette er dø født.
Sant?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper dette vil være sant for de som generelt blir klein av å lese om sex. I daglig tale snakker man gjerne om sex på en veldig enkel og kanskje "trashy/billig" måte, da blir det ikke like kleint om det er omtalt på samme måte i en bok.

Nå kom jeg til å tenke på Aune Sand, og hans måte å beskrive sex på. Jeg har ikke lest bøkene hans, men vi alle har jo hørt han snakke, og svært mange vil si at han er klein, noen kvinner vil si han er ekkel og usjarmerende. En merkelig type. Mennene stemmer i med at han fyren her, han er gal. Rusa på noe. Type osv. For en del år siden sank jeg i jorda når jeg hørte han snakke, måtte bare holde meg foran ansiktet. Har overhodet ikke samme reaksjon i dag.

Jeg regner med at hans litterære beskrivelse av sex er på lik linje med hvordan han formulerer seg i dagligtale, og i mine ører så er jo det egentlig ganske fint, for det er tydelig at han knytter mange gode følelser oppimot sex og kvinner, og ikke bare ut ifra et visuelt perspektiv hvor han blir visuelt stimulert av å se på en kvinne han liker - men hvordan hun føles, lukter, smaker osv. Og så er det alltid befriende å høre en mann betegne en kvinnes underliv som noe annet enn et trangt hull.