View Single Post
Sitat av stepry Vis innlegg
Men jeg vet jo ikke hva du ikke forstår? Mener du at du ikke har sett noen tegn til drastisk økende polarisering? Fordi det er det som har skjedd, og det som er poenget er at vi må bevisstgjøre hverandre om nettopp dette. Grunnen til det, er at fordi jo lenger trenden mot økende polarisering fortsetter, jo flere og potensielt drastiske negative effekter vil kunne utspille seg som et direkte resultat av dette.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett en polarisering ganske lenge, og ser ikke at Bidens oppførsel nå er vesentlig for det. Det er en annen diskusjon. Jeg er enig i at fenomenet Trump er et resultat av en polarisering som har foregått lenge, der USAs lavere middelklasse har blitt marginalisert og sviktet, samt en høyrepopulistisk trend som vi også har sett her i Europa i mange år. Jeg ser ikke hvordan Biden bidrar nevneverdig til det, i alle fall ikke sammenliknet med forgjengeren.



Det jeg forsøkte å formidle henger litt sammen med det jeg skrev ovenfor, men la meg prøve å utdype. Uavhengig graden av svekkelse ved Bidens mentale helse, så kommer han neppe til å gjøre noen spesielt kontroversielle eller problematiske handlinger i sin periode som president. Men, i og med at man har kommet til det stadiet at personen som sitter i verdens mektigste posisjon gjør en så dårlig figur av seg - så representerer han et symptom, som gjør han til et symbol på resultatet av polariseringen. Vi har vært villige til å akseptere en åpenbart uegnet person som president, utelukkende fordi han er på den motsatte politiske siden av den siden man hater.
Vis hele sitatet...
Eller fordi han, utrolig nok, var det beste alternativet av de to. Kan det tenkes at dette sier mest om motkandidaten?

Biden kommer ikke til å være en direkte konsekvens av et skrekkscenario fordi han neppe kommer til å gjøre så mye ut av seg som president.
Vis hele sitatet...
Igjen, mener du årsak når du sier konsekvens? Konsekvensene kommer typisk etter årsaken. Skjønner du at det er litt vanskelig å følge ressonnementene dine?


Skrekkscenarioene som kan utspille seg som et resultat av polariseringen er utallige, men bør google litt etter potensielle konsekvenser av den økende polariseringen.
Vis hele sitatet...
Jeg synes jeg skal slippe å google dette. Når du bringer utallige potensielle skrekkscenarier til torgs, så synes jeg du kan nevne i alle fall noen av dem.

Tråden handler om hvorvidt Biden er kognitivt svekket, underforstått i en sånn grad at han er uskikket til vervet sitt. Du mener alle som er uenig i det er i fornektelse. Hva er argumentet ditt for det?
Sist endret av *pi; 15. november 2021 kl. 14:26.