Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
La det være klart, alle innlegg som går på personangrep fjernes uten varsel, prøv å holde dere saklige.

Det virker ikke til at vi kommer noe videre; Vi som mener vaksinen er verdt å ta, noe ekspertene mener, og myndighetene også mener har presentert kalde harde fakta, med ekspertenes vurdering av disse tallene.
De fleste av oss hviler oss på samme konklusjonene, for dette er eksperter som har data å vise til. Jeg har ikke sett en eneste seriøs kilde på mot-siden, siste forsøk på tall var prosenter som var totalt misvisende.

Det nei siden presenterer er enten personlige tolkninger av samme data som de da mener er en større risiko enn en COVID-19 infeksjon med mulige påfølgende senskader, eller en eller annen personlig overbevisning om at det de gjør er moralsk riktig: I mine øyne så glir dette ut i konspirasjonsteori: En Slippery-slope fallacy om at om man tar vaksinen så har myndighetene full kontroll over oss, noe som er mildt sagt.. usubstansiert.

Men, det jeg ikke aksepterer, på noe som helst grunnlag, er denne offermentaliteten flere av vaksineskeptikerne har, som om dere er noen slags martyrer med et nobelt oppdrag. Dere vet ikke hva å være et offer er, dere missbruker uttrykket og det får dere helt ærlig til virke enda mer useriøs: Å bli i motsagt er ikke å være et offer, det er en del av en debatt, som man frivillig tar del i, det er ingen som tvinger dere til å bre ut meningene deres her.

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Og det er ikke greit er det jeg vil fram til. Vi må ikke forskjellsbehandle og diskriminere og hvertfall si opp ansatte på bakgrunn av dere valg om å ikke få vaksina. For slikt press er det mye av i samfunnet idag og det er ikke behagelig for mange som ikke liker å følge det alle andre gjør
Vis hele sitatet...
Men dette er jo sakens kjerne: Det er egosimen av å utsette andre for større risiko for COVID-19 infeksjon. Vi har en relativt risikofri måte å redusere denne sjansen, så å ikke ville delta på det kan ikke beskrives på særlig annen måte enn egosime. At du mener din personlige mening skal trumfe over etablert medisinsk vitenskap er like merkelig for meg som du sikkert synes det er for jehovas vitner å nekte blodoverføringer og heller dø.
Sist endret av Dodecha; 2. oktober 2021 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.