Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er kanskje dette som er problemet. Det å ta vaksine føles som et aktivt valg, mens det å ikke gjøre det føles som å "sitte på gjerdet" og ikke velge. Det er en ganske vanlig tankefeil. Litt som i det kjente tog-spørsmålet (trolley problem), der folk heller vil la være å gripe inn og forårsake at fem personer dør, enn å aktivt spore toget vekk fra dem og forårsake at en person dør.

Det å la være er like mye et valg som å gjøre. Du sitter ikke på gjerdet og gjør ingen ting, du velger hver dag å være uvaksinert i stedet for vaksinert. Hvis du blir syk så er det like mye et resultat av ditt valg som eventuelle bivirkninger jeg får er et resultat av mitt valg. Å Ikke velge er dessverre ikke en luksus vi har.
Vis hele sitatet...
Der er jeg egentlig helt enig. Akkurat det kan jeg reflektere litt over. Selv om valget mitt mellom å la være er et valg også, som jeg personlig føler er begrunnet og får bekreftet nesten hver dag. Bliir hvertfall "spennende" nå som alt er åpent. Framtiden vet vi ikke hva som bringer det er vel det eneste som er sikkert.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Minstemann til en kamerat har en sykdom med kjent økt risiko ved Covid, for ung for vaksinen. Hvordan tror du de har hatt det de siste to årene? De lever i et mareritt, mens du gjør deg selv kostbar. En av mine foreldre ble syk i fjor, og mangelen på aktivitet og rehabilitering har sannsynligvis gjort permanent skade. Det er mulig dette er litt abstrakt for deg, men for mange har det virkelige og permanente konsekvenser.

Jeg kunne drasset til deg på en dårlig dag.
Vis hele sitatet...
Ingen tvil om at kameraten din har det kjipt.. Men han må nesten ta valget selv hva som er best for hans helse og det kan vi andre ikke ta hensyn til konstant desverre. Nå som samfunnet har gjenåpnet så skjønner jeg at han føler seg enda mer usikker. Men du virker til å være ganske godt emosjonelt påvirket. At du vil slå til en uvaksinert blir spesielt for min del. Leit å høre om foreldren din men det er desverre er av mange konsekvenser på hva det koster samfunnet psykisk og fysisk å gjøre hva som har blitt gjort.
Sist endret av Quakecry; 1. oktober 2021 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.