View Single Post
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Verden er forvirrende og ting skjer uten at vi vet hvorfor. Ting skjer tilsynelatende uten mening. Kjipe ting skjer mot gode folk og en apokalyptisk grådighet virker å gjennomsyre den moderne verden.
Når det blir for mye rot og man mister trua på myndighetene så er det en slags trygghet i konspirasjonsteorier. Føler som man endelig har satt beina på solid grunn i denne forvirrende halvkommersielle mediesuppa vi røres rundt i.
Jeg tror at de som sitter med den fulle forklaringen er fagfolk som kanskje måtte brukt ukevis på å utdanne meg til å forstå vitenskapen bak spørsmålene jeg kasta ut. Sånne folk kan være dritkjedelig å høre på for ufaglærte, så mer karismatiske folk får forenklede versjoner å levere til folket på nyhetene og vi er i gang med telefonspillet.
Er ikke et argument for noen ting, kanskje generell skepsis. Var mer hvorfor jeg tror konspirasjonsteorier er så fristende om dagen
Sist endret av Bothrops; 10. august 2021 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.