View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg

Edit. Forresten. Eneste grunnen til at jeg svarte deg var fordi jeg reagerte kraftig på at du kom med en "97% av alle kvinner er trakkasert". Jeg tror du lyver, men du kan gjerne motbevise meg med en link. Det virket som setningen bar preg av endel følelser.
Vis hele sitatet...
Har ingen problemer med å tro på det tallet, her er det snakk om seksuell trakassering og ikke større overgrep. Dette snakker kvinner om, jeg har ikke hørt om en eneste jente som har rukket å bli 18 før de opplever dét første gang. Det er simpelthen helt vanlig. En av ti kvinner blir jo faktisk voldtatt.

Edit: Et raskt googlesøk viser tall fra en av tre til godt over halvparten, ingen i nærheten av 97% (tar gjerne en kilde på det jeg også, anonym) . Samtidig sier over ti prosent at de har blitt trakassert på jobb siste 6 mnd, som jo er veldig høyt. Jeg vil anta at dette er mye et definisjonsspørsmål. Jeg ser at blant eldre er det langt færre som hevder å ha opplevd det. Det tipper jeg ikke har å gjøre med at det var bedre før, men at de rett og slett har tenkt at det var sånn man må forvente å bli behandlet.
Sist endret av *pi; 5. juli 2021 kl. 13:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.