View Single Post
Men drit i det. Jeg er jævlig lei av å sutre og krangle.

Ting er jo bra nå. Ting går seg jo til, akkurat når jeg hadde fikset den dronen jeg trenger gjennom et annet prosjekt, får jeg vite at en venninne har fikset det.

Så nå er det backup hvis det første skjærer seg eller fyren som ender opp med å teknisk sett eie den, er en kuk.

Nå har jeg slått sammen alle nodene til den siste funksjonaltieten, eller, holder på å gjøre det. Da skal det være to forskjellige, 100% robuste autnome atferder til hhv utforsking og targeting av segmenterte objekter. Når objekter av interesse er identifisert, skifter den fra å ta seg fram i et ukjent miljø, til å gjennomføre inspeksjon av et objekt.

Objektet kan selvfølgelig være et mål som beveger seg for den saks skyld. Det som er stilig er så klart å bruke en AI til å identifisere objektet. Nå bruker jeg volum. Men hvis objektet er et menneske, f.eks, er det vanskelig å identifisere på 50 meters avstand med volumetriske data alane (utendørs i ukjent miljø, altså. I et kjent miljø eller med stabile omgivelser(innendørs) er saken så klart en annen..)

Tenker forøvrig det gir mening, enda det drar ut. Nå har jeg jo et system som funker, faktisk som funker helt stabilt og som får jobben gjort. Så lenge ingenting tilsvarende er tilgjengelig, er det eneste som gir mening å gjøre en complete do-over av det systemet i ROS2. Takket være dette kan jeg garantere for at teknologien ikke blir flaskehals, slik det alltid blir. Så alt annet, som jo er kjent kunnskap, handler jo bare om å ha nok midler til å få det gjort riktig.

Altså det gir såpasss mye mening at jeg er redd for at den usynlige hånd kommer til meg om natten og forgriper seg på meg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mistet meg når du skrev at du "bare sutrer litt" når noen ikke vil ha sex med deg. Dette gjaldt vel også en sårbar person. Ikke spesielt sjarmerende. I tillegg ble det litt vel mye erotisk novelle-preg over det for min del. Men lykke til!
Vis hele sitatet...
Flott! Et problem mindre!
Sist endret av Tøffetom; 28. april 2021 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.