View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja du, si det til alle som går i gradert stillingsbrøk feks helsevesenet eller på mer eller mindre lugubre korttidskontrakter som bare blir fornyet i korte perioder. Det er mange som ønsker å utnytte arbeidstakere, og selv stat og kommune har ikke helt ren samvittighet der mtp på feks helsearbeidere.
Vis hele sitatet...
Fast ansatt betyr ikke fulltidsansatt.

Og så til korttidskontrakter hos samme arbeidstaker:
Dersom en arbeidstaker har mindre avbrudd mellom flere midlertidige ansettelsesforhold i samme virksomhet vil det fortsatt kunne tolkes som sammenhengende. Dette vil bero på en total vurdering av ansettelsesforholdet og begrunnelsen for avbruddene. Dersom det er klart at et opphold mellom to ansettelser kun er i verksatt for å få etablert et avbrudd av hensyn til fireårsregelen, kan det bli å anse som en omgåelse av bestemmelsen av domstolene, og dermed ikke ansett som et avbrudd.
Vis hele sitatet...
https://www.arbeidstilsynet.no/arbei...ig-ansettelse/

At noen gjør dette, behøver ikke bety at det er lov.
Mitt tips (hvis du er i en slik situasjon) er å bli organisert i en relevant fagforening og ta det derfra.

Om du ønsker høyere stillingsprosent så er det en annen sak.

Om du kan dokumentere at du i din deltidsstilling eller midlertidige stilling har jobbet met enn oppsatt tid (påkrevd av arbeidsgiver), og oppfyller paragrafen jeg nevnte i mitt første innlegg, så vil dette bli din nye faste stillingsprosent, om saken din vinner frem.
Om man bruker gjennomsnittet eller siste tidsbrøk vet jeg ikke, men det vet advokaten som hjelper deg.
Sist endret av Grimdoc; 27. desember 2020 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.