View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Igjen, synes det høres ut som en bedre løsning for kvinnen å tilføre kroppen hormoner som hun kan stoppe med når som helst, heller enn å lemleste deg selv og miste evnen til å få barn.

Hva om dere skilles og du finner ei 25 år gammel berte som vil ha unger med deg om 10 år?

Spread them genes dawg
Vis hele sitatet...
Tilførte hormoner har bivirkninger. Så det blir en avveining. Kvinner kan få kviser, forstyrret menstruasjonssyklus, humør og vekt osv. av p-preparater.

I VG-artikkelen kommer det vel frem at man må være 25 år for å gjøre dette lovlig i Norge. Jeg forstår ikke at en 23 år gammel mann tar denne beslutningen, men alle har vel sine grunner.

For min del, nærmer meg 40 år. Har 3 unger som vokser til. Jeg vurderte det slik at jeg har mer enn nok ansvar i å følge opp disse, selv om jeg om noen år skulle finne meg ei ung berte. Ikke faen om jeg begynner igjen med bleieskift og våkenetter, uansett hva berta sine ønsker skulle være.

Det er sikkert en smal sak å finne snittalderen på menn som kutter strengen, men jeg antar den er rimelig høy. Jeg tipper et sted mellom 40-50 år, godt etablerte i et forhold og ferdig med barn. Da er det en god løsning.

Når og i hvilken situasjon tenker du det er passende å kutte strengen?

Vet ikke om jeg vil kalle å kutte strengen for å lemleste seg, da er i såfall å fjerne blindtarmen det også.
Sist endret av reklame; 26. november 2020 kl. 12:37.