View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
I matrix lever hovedpersonen i en datasimulasjon der han lever lykkelig i en fordragelig tilværelse. Når han spiser den røde pillen får han derimot vite at han i virkeligheten ligger i en dvaletilstand der utenomjordiske vesner suger livskraften ut av hann mens han er lykkelig uvitende om tingenes tilstand. Litt på samme måte som at en mannlig feminst går lykkelig rundt i flere år menns den fremtidige kona hans skaffer seg kråkeføtter, smilerynker og skrubbsår på tissen etter ett utallig antall bestigninger fra lite sympatiske menn. Den mannlige feminsten er kanskje fornøyd med tingenes tilstand, men han kan jo framstå litt toskete. Der aliens suger livskraften ut av menneskene i the matrix, suger norske kvinner verdigheten til sine fremtidige ektemenn ut av tissen til fremmede psykopater.
Vis hele sitatet...
Jeg synes Pi har svart godt på det meste som er skrevet, men akkurat dette avsnittet føler jeg trenger et mer dyptgående svar.

For det første hviler hele argumentasjonsrekken på et grunnleggende mannssjåvinistisk fundament - at det er kvinnens ansvar å ivareta mannens verdighet. At mannens verdighet i det hele tatt er betinget av kvinnens tidligere seksuelle historikk er ikke bare mannssjåvinistisk, det er også direkte toksisk for det mannlige ideal. Det implisitte premisset at mannen "ligger i dvale" i perioden før han møter sin framtidige kone bør også kommenteres, men utover å påpeke hvor håpløst det i det hele og det store er lar jeg det ligge.

Litt på samme måte som at en mannlig feminst går lykkelig rundt i flere år menns den fremtidige kona hans skaffer seg kråkeføtter, smilerynker og skrubbsår på tissen etter ett utallig antall bestigninger fra lite sympatiske menn
Vis hele sitatet...
Retorikken som benyttes for å framheve kvinnens reduserte attraktivitet for mannen provoserer meg grenseløst. Ikke bare ligger det implisitt at det kun er kvinnens opparbeidede baggasje som er relevant, det er også grunnleggende urettferdige seksuelle konnotasjoner bygd på antikke holdninger om menneskets seksualitet.

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt vel bevandret eller i det hele tatt interessert i den hypermoderne varianten av red pill, men om det består av det usmakelige sprøytet jeg har lest i denne tråden er det kanskje like greit.