View Single Post
Jeg gikk på Ritalin/Concerta en liten periode for ADD. Det gir en litt god følelse av intens fokus og kanskje litt eufori de første par timene, men på slutten av dagen så krasjet jeg alltid. Jeg fikk frynsete nerver, angst og ubehag. Jeg sprakk etter en liten periode på Ritalin.

Etter jeg fikk Attentin og Subutex har jeg vært rusfri i ca. 10 år. Jeg føler Attentin virker mye mer "roligere" enn Ritalin. Den gir ikke dem samme "highen" i det hele tatt, men heller ikke noe nedtur å snakke om.

Jeg prøvde en lignende medisin når jeg først begynte på Attentin, og jeg lurer på om det var Metamin? Begge er deksamfetamin basert, men Metamin hadde en betydelig høyere "high" i begynnelsen, og en heftigere nedtur. Den gjorde meg skikkelig giret. Har vel noe med leverings systemet å gjøre kanskje, og hvordan det løses opp i kroppen. Den var ikke noe særlig behagelig.

Adderall er en blanding av 4 Amfetamin salter. Racemisk Amfetamin inneholder Amfetamin sulfat. Så jeg tror nok at de er litt annerledes enn Attentin som er Deksamfetaminsulfat. Men jeg vil bare gjøre et forsøk på å se om de er bedre for meg.

Har også hørt om Aduvanz, men den er jo relativt ny? Adderall, spesielt, er en ganske velkjent medisin nå for tiden, selv om den kanskje ikke blir skrevet ut så mye i Norge.

Ifølge Felleskatalogen angående Aduvanz,

"Dette legemidlet er underlagt særlig overvåking for å oppdage ny sikkerhetsinformasjon så raskt som mulig. Du kan bidra ved å melde enhver mistenkt bivirkning. Se avsnitt 4 for informasjon om hvordan du melder bivirkninger."