View Single Post
All of the above

Tanken min er å bruke rusbehandling og substitusjonsbehandling for å stabilisere meg og få livet på plass sånn noenlunde. Når jeg har etablert trygge og sikre rammer sosialt og økonomisk, skal jeg slutte i LAR.

Til det er det jo helt åpenbart at Naltrekson vil bli brukt etter endt LAR. Utfordringen med metadon er jo at det er jævlig tungt mtp avhengigheten man opparbeider seg. De fleste narkomane har aldri stabil nok cashflow til å pådra seg så stor nedregulering av reseptorene. Hadde vært interessant å bruke ibogain til å "skippe" nedtrappingen fra metadon; vet noen om det lar seg gjøre? Er effekten så reell?

Spent på hvordan det blir å slutte med opiater når den avhengige livsstilen er avviklet.

Sitat av Gladgris Vis innlegg
Ja, du må gjerne mene det. Men jeg ønsker ikke å verdsette noen former for rusfrihet som bedre enn andre. Jeg mener at å gå i LAR, såfremt man pisser rent, er det samme som å være rusfri. For meg er det sidestilt med å være helt clean. Men altså det å si at noe er bedre enn noe annet synes jeg er både dumt og farlig, men du om det!

Det er hva man velger å gjøre med livet sitt som er det avgjørende, ikke den kjemiske balansen i hodet.

Så vi får bare være enige om å være uenige på det punktet.
Vis hele sitatet...
Du er akkurat like rusfri som en hvilken som helst "normal" person foreskrevet benzoer, adhd-medisin eller smertestillende. Både i dagligtale, i rettens øyne og i helsevesenet sine øyne.

Men du er jo enda påvirket, hele tiden, av et tungt narkotikum. Og det er klart at det påvirker oss, hele tiden. Men jeg som deg opplever at livet for første gang lar seg leve uten å jage etter heroin, så det er jo helt klart riktig for oss å gå på det nå.

Men å tenke at LAR er helt sidestilt med nullintak av narkotika, det blir feil i min bok. Det er helt innafor at man trenger det, men når man begynner å rettferdiggjøre det for seg selv i så stor grad at man ikke ser noe som helst grunn til å slutte - da drar man det for langt.
Sist endret av Tøffetom; 3. juni 2020 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.