View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Man kan ikke nå ut til alle, men det kan gjøres på en slik måte at man i det minste ikke bruker masse tid på å diskutere uttrykket og hva det egentlig innebærer. Konseptet er som du sier, veldig enkelt.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det, og jeg har etterspurt et annet ord for fenomenet. Jeg mener likevel at det ikke utelukkende er min manglende evne til å ordlegge meg som gjør at disse duskusjonene alltid ender i kverulering i hva motparten eeeegentlig mener/har som agenda. Jeg tror at uansett hvilken måte jeg hadde engasjert meg i menns rettigheter på, så hadde enkelte miljøer mistenkt meg for å være en hemmelig mannehater. Jeg sier altså ikke at jeg har fasitsvarene her, men skulle ønske det gikk an å diskutere selve problemet med litt mindre vrangvilje.

Ellers er jeg nok litt uenig med deg hva gjelder verdien av å se enkeltenomener i sammenheng, selv om det alltid er en fare at begrepet sklir ut. Jeg tror såpass komplekse problemer må adresseres på flere nivåer; som enkelthendelser med enkeltindivider og som del av større kulturelle fenomener på samfunnsivå. Det er vanskelig å se mønstre hvis man kun befinner seg på nederste nivå.
Sist endret av *pi; 25. april 2020 kl. 18:09.