View Single Post
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Jeg er 1,78 og veier 95kg.

Jeg liker å skifte mellom tunge og lette vekter ca annenhver uke.på de tunge øktene ligger jeg på 70 prosent slik som du,menst på de lette øktene kan jeg gå helt opptil 30reps.
Dette gjør jeg for å treffe de forskjellige muskelfibrene.

At pump ikke bygger muskler er jeg veldig uenig i.
Jeg konsentrerte meg om å bli sterk de 3-4 første årene jeg trente,og lå i snitt på 5-10 reps,men skjelden failure.hadde altid en rep til overs,slik som anbefalt.
Jeg ble sterk,men jeg fikk ikke den "svulmne" og deffa kroppen jeg var ute etter.

Først da jeg trente for pump,begynte muskelmassen å vokse.

Ja du får pump på tunge vekter også,men du treffer ikke all muskelfibrene.
Prøv to uker med 15-30 reps,så vil du skjønne hva jeg mener.

Det er også mye tryggere å kjøre til failure med 80kg på stanga en 120.

Vi må også huske på at alle er forskjellige,og at det som fungerer for meg ikke nødvendigvis fungerer for alle.
Vis hele sitatet...

Eg har prøvdt det meste innen de 6årene jeg har med trening der jeg har tatt Norgesrekorder f.eks.. Selv om vi alle er forskjellige så har vi enda samme typer muskelfibrer.

Når du gjør disse quarter squats i knebøy med 200kg og barpad, hvordan tror du fiberen blir stimulert? Når du får muskel kontraksjonen 100% stimulert som tilsvarer 1 hel repitisjon så bruker du MEST muskelfibrer.


Selv i curls så bruker du mer muskler en bare de i bicepsen samt du bruker mer en bare 1 type muskelfiber, du bruker alle tre typene samt masse muskler fra nesten hele overkroppen, og alle blir stimulert bra og jevnt fremfor å skyte masse masse blod inn i en bitte bitte liten muskel og tror den gror av det.


Jeg fikk den godt definerte,lavt kroppsfet og muskeløse kroppen over de 6årene med ren styrketrening, ikke noe 30reps bs.
Lagt på meg ca 15-20kg med vekt de siste 6 årene. 73kg og 169cm.
Sist endret av Cloor; 29. oktober 2018 kl. 02:58.