View Single Post
Vidarlo, om du baserer meningene dine på den rationalwikisiden du linket til så er jeg usikker på om jeg har så mye mer å si til deg. Den er jo helt klart skrevet av en komplett motpol av han i første link. Like ubrukelig med andre ord om man har lyst å komme fram til noe fornuftig basert på det vi har av forskning og konsensus i dag. Problemet er kanskje akkurat det der da, det er ideologikamp. Den ene siden nekter å ta innover seg forskningsresultater, mens den andre siden skrur på det og tar det til et helt nytt nivå. Alt har blitt ideologi. Vi flagger stolt med å være et sekularisert demokrati uten å se at religionen bare har endret form. Samme psykologiske prinsipper og fallgruver, bare med forskjellige historier, sannheter og agenda. Vi trpr på forskjellige ting og er derfor ikke i stand til å finne common ground hvor viktige spørsmål kan debatteres og snakkes om. Det er dette som i sin tur skaper ekstremisme. Ekstremisme som redpill, høyreekstremisme så vel som religiøs ekstremisme og terrorisme. Ideologi, som religion, tilskitner det intelektuelle rom.

Jeg er ingen tilhenger av hverken red pill eller tredjebølgefeminisme. Begge delene er ideologisk fordervet og serverer lite nytte hverken sosialpolitisk, økonomisk eller filosofisk.

Redpill står i tittel av tråden og jeg skjønner at det derfor ikke er rart at det er mye det tråden handler om, men jeg mener dere feiler i å skille viktige sosiale spørsmål fra redpillvås. Det hele blir som å sortmale feminisme på bakgrunn av ottar.

SkyMarshall: Jeg tror nok jeg deler din oppfatning om sosial dynamikk, bare at jeg ikke ser noen negative sider ved forståelsen. Jeg har et supert forhold fullt i tråd med hvordan jeg forstår relasjoner, så hva er det du tenker på som ikke passer med et monogamt forhold?