View Single Post
Siterer meg selv fra en tidligere tråd
https://freak.no/forum/showthread.php?t=282284

"La meg fortelle om det gode liv som nattevakt på bensinstasjon.
Du kommer på jobb klokken 23:00, grinete som faen fordi morravakta kom en time for sent på jobb dagen før. Dette går utover "dagssøvnen" din fordi du blir jævlig avhengie av et nogenlunde stabilt sovemønster.

Når du kommer på jobb ser alt hælvette ut fordi kveldsvakta er en lat jævel som vil ha noen ekstra kroner ved siden av studiet. Du må starte dagen din med å rydde opp fra forrige skift. Det er nemlig nattevakten sitt ansvar at stasjonen ser fin ut fordi "du har så god tid", vel la meg fortelle deg. Det tar tid å smøre 40 baguetter, 100 boller, 20 brødskiver, fylle på hyller, vaske burgermaskiner, rulle baconpølser, vaske fronter, vaske vaskemaskin, vaske vasker, vaske benkeplater, vaske vinduer, vaske kjølebunner, vaske gulv, vaske dasser, vaske dasser engang til fordi noen har driti den ned.

Dette er en bedriten jobb som baseres på turnus. Vanligvis 7 dager på 7 dager av. Vel, la meg fortelle deg. Disse 7 fridagene er nesten fuckings useless fordi du bruker 4 av dem til å snu døgnet til en nogenlunde normal rytme, de resterende 3 dagene er du sliten. Ingen av vennene dine jobber lik turnus, så det og holde kontakten med dem er mer utfordrene en du skulle tro.

Alt dette med en lusen lønn på 160-250kr/t.
Mitt tips er å holde seg langt fuckings unna nattevakt på bensinstasjon. Grøsser fortsatt over lørdagskveldene jeg måtte lage 50 hamburgere på en kveld, mens man fortsatt skulle få til det jeg nevnte over. Som for øvrig bare er halvparten av skjekklista du må fuckings krysse av på hver dag.