Tråd: Dugnad...
View Single Post
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Epikrise og utvidet politiattest? Altså, har du MS, så er det jo ikke en hemmelighet. Jeg skjønner ikke denne frykten for å bli dømt hvis man ikke bidrar til fellesskapet.
Er det så jævlig å innse at du ER en slask om det krever for mye av deg å stille i dugnad. - Såfremt du faktisk ikke har en ekte lidelse som hindrer deg.

Det er kjedelig, for alle, og likevel stiller folk. Dette fordi ikke absolutt alle der ute er redde for å bruke av sin tid til å bidra til fellesskapet.
For det er vel egentlig det det koker ned til.

Enten er du villig til å bidra, ellers er du ikke.
Unnskyldninger eller ikke.
Vis hele sitatet...
Du får først lese det jeg har skrevet. MS eller noe annet. Og hvis du mener at jeg er en lat slask når jeg er villig til å arbeide i 5 timer for å bidra med dette fra inntekt, hvis dugnaden har en varighet på 3t, så er det vel praktisk talt du som er late slasken som jeg kan legge for hat? Nei, du har missforstått. Det har ingenting med tid og gjøre.

Spørsmålet er om hvorfor du skal gjøre den personen i rollestol så liten? Eller han med MS, angst eller hva det måtte være.

Ja jeg har en lidelse, som er ekte, er det du som skal sjekke det ut? Hvilket bevis er det du skal se?

Det legges stor vekt på fellesskapet, men hvorfor vil en ikke finne en løsning hvor alle har muligheten til å bidra? Kan du være så vennlig å svare på det siste her for det er det ingen som har gjort?