View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
In my personal opinion, Norwegians are easier to get to know than many others, for the simple reason that we all (mostly anyway) dislike small talk. For example in the US, UK or Aus where I have spent a lot of time the normal thing is to start with a "hey, how are you", "hey, how's it going" or "Hi, it's nice weather outside today". And the only acceptable answer to give is "I'm fine, how are you?" Which is so fucking boring and often times really hard to develop an actual conversation from there.
Vis hele sitatet...
Denne overfladiske etiketten rundt "How are you?" ble jeg spesielt lei av når jeg var på ferie i New York i fjor vår. Kom inn i en klesbutikk og ble møtt av en kvinnelig medarbeider som kom med den samme generiske og robotaktige frasen som alltid. Overtrøtt som jeg var bestemte jeg meg for å se hvordan hun ville respondere på et ærlig svar, så jeg svarte; "Well, I'm alright I guess. Didn't sleep very well last night because I was out drinking. Plus, i overslept and had to get out of the house in a real hurry to reach an appointment. So, yeah. Been better, but overall I can't complain. How about you?"

Glemmer aldri det sjokka og forvirra uttrykket hennes.

- Ops, ser jeg ble combobreaker #1 med språkbyttet mitt. Pardon!