View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg skjønner ikke denne helt. Skal vi slutte å gi menn asyl i sympati med kjæresteløse nordmenn?
Vis hele sitatet...
Dersom de negative konssekvensene av invandringspolitikken som føres er større enn de positive burde politikken legges om. I innlegget beskrev jeg potensielle konsekvenser av å ha en stor andel barnløse single menn i befolkningen som kan gjøre at de negative konsekvensene blir større. Det finnes jo dessuten andre tiltak for å begrense innvandring enn avslag på legitime asylsøknader.

Sitat av Provo Vis innlegg
Og i hvor stor grad mener du et slik tiltak vil hjelpe?
Vis hele sitatet...
Jeg tror man reduserer sannsynligheten for langvarige kulturelle, etniske, og religiøse spenninger til null dersom man begrenser innvandring fra ikkevestlige land drastisk. En situasjon der en betydelig andel av den mannlige befolkningen ikke finner seg partnere øker sannsynligheten for at spenninger oppstår.

Sitat av Provo Vis innlegg
Er partnerløse menn et mye større problem enn partnerløse kvinner?Andelen menn i befolkningen er tross alt ikke mer enn 50,35%.
Vis hele sitatet...
Når partnerløse menn begår betydelig mer kriminalitet enn omtrent alle andre grupper er det et større problem enn partnerløse kvinner på et samfunnsmessig plan.

På et personlig plan tror jeg også det er ett større problem for menn å ikke finne seg partner enn kvinner. I det minste i moderne velferdstater som Norge der kvinner ikke havner i økonomisk uføre av å ikke ha partner. For det første vil partnerløse kvinner i langt større grad ha tilgang til sexualpartnere. For det andre vil partnerløse kvinner i større grad ha mulighet til å skaffe seg barn. Barnløshet i samfundet har økt betydelig mer blant menn enn det har blandt kvinner. Selv om like mange kvinner som menn svarer at de vil ha barn nå som før. Det kan selvsagt skyldes flere faktorer, men jeg kan ikke se at det er helt søkt å hevde en økt aksept for skillsmisser, som gjør det mulig for kvinner å bytte på de samme ressursterke partnerne, bidrar til at flere menn ender opp uten barn.

Om kjønnsfordelingen i norge i dag er et stort problem har jeg vansker for å si noe om. Jeg synes derimot det er ganske åpenbart at det kan bli et problem om innvandring blir for høy. Mot slutten av 2015 hevdet blandt annet Hans Rosling at Sverige ville ha en like skjev kjønnsfordeling som kina, i enkelte aldersgrupper, dersom invandringen de hadde på det tidspunktet hadde fortsatt i fire måneder. Nå gjorde det ikke det, men det er ikke vanskelig å se for seg at 120 gutter for 100 jenter kan ha en negative konsekvenser både på ett personlig og samfunnsmessig plan. Innvandringen til Sverige ble forresten ikke begrenset ved hjelp av avslag på legitime asylsøknader så vidt jeg vet.


Sitat av Provo Vis innlegg
Det var en økning i enkelte former for kriminalitet fra slutten av sekstitallet og noen tiår fremover, men for å sette det litt i perspektiv, så er dette hvordan en typisk kriminalitetsstatistikk ser ut:

Vis hele sitatet...
Ja, verden er generelt bedre enn noen gang. Det er ikke et argument for å føre en politikk som fører til mer kriminalitet enn nødvendig.
Sitat av Provo Vis innlegg
Og siden giftemålsraten stadig synker og skilsmisseraten stadig øker, hvorfor fortsetter ikke kriminaliteten å øke i samme takt, men tvert imot er jevnt synkende?
Vis hele sitatet...
Jeg har jo ikke sagt at giftemålsraten er det eneste som påvirker kriminalitetsraten. Jeg nevnte til og med flere alternative forklaringer på kriminalitetsøkningen på slutten av 60 tallet.

At kriminaliteten har sunket noe etter den værste økningen tror jeg kan skyldes en aldrende befolkning, bedre velferdstilbud, nye underholdningstilbud, forbud mot bruk av bly i bensinbiler, mindre grad av æreskultur, holdningsendringer osv. Den er allikevel et stykke unna statistikken fra 50 tallet, noe jeg tror kan skyldes endret familiestruktur og innvandring.

En politikk må ikke forandre hele trenden i kriminalstatstikken for at man skal kunne si at den fører til mer kriminalitet. Det holder at den fører til kriminalitet som ikke hadde intruffet dersom poltikken ikke hadde blitt ført.
Sist endret av bennnern; 8. desember 2016 kl. 21:13. Grunn: quote feil