View Single Post
Vet ikke om dette er riktig sted å få tips, men forsøker likevel.

Kan først skrive om situasjonen min:
Er en 20 år gammel gutt, med en 70% stilling som jeg tjener greit med penger på.
Bodd hos foreldrene store deler av mitt liv. Har gått førstegangstjeneste, flyttet da jeg begynte på videregående, flyttet tilbake til foreldrene mine etter fullført skolegang.

Har røyket hasj kanskje 20 ganger i mitt liv. Nå har jeg ikke røyket på ca. 8 måneder.
Har et meget godt forhold til foreldrene mine. Gjør alltid husarbeid hjemme, og kjøper ofte mat til hele familien. Problemet deres (spesielt far) er at de er svært konservative. Til og med når det gjelder alkohol. For faren min er hasj det aller verste han vet om. Han har dermed null kunnskap om bivirkninger, og tror at hasj = narkoman.

En gang kom moren min inn på rommet etter at jeg hadde mekket , og skjønte med en gang at jeg hadde hasj på rommet mitt. Veldig dumt av meg. Andre gang hadde jeg telefonen på stuebordet mens jeg fikk melding, var på kjøkkenet og moren min så på telefonen: "blir du med å fyre j?" En kompis av meg som bor like ved meg. Ville likevel svart nei til kompisen min, men det var uheldig at jeg ikke hadde mobilen i lomma.
Den meldingen har hun tatt opp for meg gang på gang, og referer alltid til han som "fyrekompisen" min, selvom han egentlig ikke er det.

Siden moren min og jeg har et godt forhold, har jeg snakket ut med henne om det og forklart hvor sjeldent jeg har brukt det, og hvor liten del av livet mitt det er. Vi ble enige om at så lenge jeg bor hos henne skal jeg aldri ha det i nærheten av hjemmet deres.

For to dager siden, kom jeg opp i en opphetet diskusjon med moren min. Jeg føler jeg vant diskusjonen, som blant annet handlet om videre skolegang. Hun ble rasende, og i et øyeblikks blackout rant det ut av henne at jeg var en hasjmisbruker, noe hun skrek foran min far. Jeg nektet. Hun fortalte om at hun hadde luktet det på rommet mitt, meldingen + funnet utstyr (noe jeg tviler på), i tillegg til å fortelle han om samtalen vår.


Har aldri sett faren min så sint før, og jeg måtte gå ut (tok meg en lang joggetur) før jeg fikk melding om at jeg kunne komme inn igjen. Da satt begge i stua og fortalte meg at de hadde kommet frem til at de ville kaste meg ut. Jeg hadde max 5 dager på å komme meg ut. Faren min sa at han aldri vil greie å se meg inn i øynene igjen. De to siste dagene har vært bizarre. Men jeg har godtatt realiteten.

I dag spurte jeg igjen både min far og mor, om de var seriøse. De svarte at jeg hadde tre dager på meg. Hvis jeg ikke greide dette ville de skrive at sønnen deres er hasjmisbruker på sine facebook-profiler, og informere alle venner av familien (og slekt) + arbeidsgiveren min.

På toppen av det hele kommer jeg rett fra et samlivsbrudd, så jeg er i en emosjonelt ustabil periode av livet mitt.



Så til det praktiske:

Det er 20 dager til jeg får lønn, og jeg har kun 4000 kroner i oppsparte midler. Har derimot en del gadgets, og elektronisk utstyr. Har lagt ut tven min til (3000 kr) for salg på Finn, har lagt ut XBOXONE til salgs, kamera til 2000 + alle bøkene mine som jeg har lest ut (ca. 30).
Har dessverre ikke bil lengre, da den ble solgt for et par måneder siden.
Er også dessverre en sjenert type, som ikke har mange gode venner, min bestevenn er han som mine begge foreldre nå refererer til som "fyrekompisen" min. Noe han som sagt ikke er. Da han har røyket mindre enn meg. Er redd de Likevel vil oppfylle truslene sine hvis jeg låner sofaen hans et par dager.

Har få alternativer. Kan finne meg et kollektiv å leie et rom i, men dette blir vanskelig på kort varsel uten oppsparte midler, og siden jeg er en sjenert type er jeg redd jeg ikke vil trives i et slikt miljø. Kan kjøpe meg en billig bil som jeg kan bo i, midlertidig.

Har også et telt som jeg kan bo i, men bor såpass langt unna marka at det blir vanskelig med tanke på jobben min. Foreløpig er det i hvert fall min beste løsning. Prøver å finne en plass jeg kan ha teltet mitt i skogen, men har ingen steder å lagre tingene mine, er også usikker på lagring av mat. Er også redd jeg vil bli ranet hvis jeg bare lar tingene mine ligge i skogen eller at alt elektronisk utstyr vil bli ødelagt.

Noen som har vært i samme situasjon og kan hjelpe meg?
Sist endret av olle95; 3. september 2016 kl. 13:24.