View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nei, polonium er svært lett å oppdage - hvis du ser etter det. Som med alle andre former for radiologisk forgiftning (og en del andre forgiftninger, for den saks skyld) er symptomene ofte sprikende og minner heller om alvorlig sykdom
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg mente egentlig, man oppdager i utgangspunktet ikke at liket er forgiftet. Det er jo ikke standard å sjekke for radiologisk forgiftning når noen dør, med mindre avdøde var avhopper fra russisk etteretning eller noe. Faller fyren melodramatisk av stolen med stirrende blikk og fråde rundt munnen etter å ha besvart skålen du akkurat utbrakte, blir gjerne folk litt mer på vakt.

Skal forsåvidt sies at min kilde her er Illustrert Vitenskap, som vel ikke kan kalles tung forskningslitteratur.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Skjønt, det perfekte drapet er ikke for meg det drapet som ikke blir oppklart eller hekta på feil person. Det er ikke engang det drapet hvor ingen drapsetterforskning igangsettes fordi det 'opplagt' er snakk om naturlige årsaker, ulykker eller selvmord. Hvis jeg skulle myrdet noen, så skulle jeg hatt en veldig, veldig god grunn, og ser for meg at jeg i etterkant av ugjerningen hadde blitt observert gående ned gata med et hode i den ene hånden og en spade i den andre mens jeg sang "Je ne regrette rien" av Edit Piaf med et smil om munnen.
Vis hele sitatet...
Hehe, spørs om det blir noe særlig til krimbok av det da! Kanskje en fin splatterfilm.

Forresten mange fine forslag du har. Gift er jo litt mer... classy enn f eks motorsag eller hagle. Men det spørs veldig på motivet. Vil man sende et signal? Må man kvitte seg med et vitne før en rettsak? Er det hevn, kan man jo med fordel drøye det ut litt. Samtidig vil man da kanskje at offeret skal vite hva som har skjedd.
Sist endret av entropi; 13. juli 2016 kl. 11:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.