View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Vidarlo, om staten hadde gitt meg lov, så tror jeg at jeg skulle kunne overvåket de fleste på nettet. To måter som jeg ville gjort det på uten å involvere isp. 1. Bygge en nettside med skreddersydd cookie, bot el lignende. Så få taget vedkommende.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at ein cookie er ein del av headeren, som du ber browseren sende tilbake neste gong vedkommande besøker samme side? Ei nettside med cookie vil kun kunne spore brukaren på den nettsida, og eventuelt alle andre der innhald frå den nettsida er inkludert.

Skreddersydd cookie gjev ikkje meining.
Sitat av punkfreak Vis innlegg
2. Bruke det svære uregulerte reklame nettverket. Dette er jo et helt uregulert marked hvor personopplysninger selges fritt.
Vis hele sitatet...
Nei, det seljast ikkje fritt. Det er regulert av m.a personopplysningslova og brukeravtalen. Du kan t.d. ikkje gå til google og kjøpe informasjon om ein brukar, men du kan kjøpe reklamevisning mot ei gruppe brukarar basert på ein demografi.
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Jeg kunne også fått bygget en keylogger. Ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Det krev stor grad av samarbeid eller 0-days.
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Jeg tror jeg leste at schibsted i dag allerede har 150 person opplysninger om de fleste norske borgerne.
Vis hele sitatet...
Og?

Men for all del. IPen min er 2001:4661:7fc2:1:6257:18ff:febf:ffc7. Du har min fulle tillatelse til å overvake og logge alt eg gjer på nett, og eg skal til og med besøke alle URLer du måtte finne på å sende meg på PM. Lykke til.