View Single Post
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
404
Sitat av Red Alice Vis innlegg
For jeg er uskyldig anklaget, og jeg tror dette kommer ifra en person som har opplevd en IED (improvised explosive device) paa oppdrag, og fremdeles har ei splint i hjernen som de ikke toer aa forsoeke aa operere ut for andre gang, sliter med bulemi og diverse post-traumatiske greier.
Vis hele sitatet...
Dersom du har 100% rent mel i posen, vil det være en fordel for deg å samarbeide, for å frikjenne deg selv. Dette kan senere være en fordel om du får nye mistanker imot deg.

Vær dog klar over at om Politiet oppdager andre straffbare forhold som følge av samarbeidet fra deg. Så går du ikke straffri fra disse. Om du skulle ha noe "lumsk" på maskinen (da noe litt mer utover en piradert film eller femti), kan de sette igang egen sak på dette.

Historien din om ubehandlet IED-skader høres veldig utrolig ut.

Politiet kan ikke tvinge deg til å låse opp noe. De forsøkte seg nylig å få tillatelse til å med tvang bruke en manns finger for å låse opp telefonen hans, men fikk nei på dette i retten.

http://www.dagbladet.no/2016/05/17/n...aker/44251374/

Dette er forøvrig på vei til Høyesterett i en annen sak, men jeg har vanskelig for å se for meg at de velger å se bort ifra den grunnleggende menneskeretten det faktisk er å ikke inkriminere seg selv.
Sist endret av Svartedauden; 27. juni 2016 kl. 05:27.