View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av wensia Vis innlegg
Har fått tilbud om medisiner, men er veldig usikker på om jeg vil det.
Vis hele sitatet...
Jeg har gått på Concerta og ritalin siden jeg var 6 år, sluttet da jeg ble 18år og har aldri følt det bedre enn etter jeg sluttet. Det har gått 5 år siden jeg sluttet og jeg lengter ihvertfall ikke tilbake til den driten der, det er jo sikkert individuelt hvordan man reagerer på de, men det var ikke bare 1 i klassen som fikk de medisinene for og si det sånn, og alle jeg kjenner som har gått på dem sier så og si det samme: det fucker med deg over tid og har minimale gode effekter. Abstinenser hadde jeg også når jeg sluttet coldturky med dem.

Greit nok at man kan bli smålig mer konsentrert når man tar dem, men det er ikke akkurat noe vidunder medisin. I starten når man begynner på dem så kjenner man egentlig ikke så mye, men det fucker med livsgnisten, matlysten og søvnen din over tid. Og for mange så er det ubehagelig når dem går ut på kvelden + mange andre bivirkninger som kan komme, som kvalme, hodepine, depresjon og hjertesykdommer. Og skal man liksom gå på speed resten av livet fordi man har litt problemer med og konsentrere seg om masse ting som ikke er interessant for en? Bruk ADHD'n til din fordel, vi blir super konsentrerte når vi driver med noe vi virkelig er interessert i, så gjør de tinda du brenner for