View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av entropi Vis innlegg
Nei, jeg mener ikke at problemet ikke er stort nok. Jeg mener du angriper det totalt bakvendt når du ser ulikheten i hudfarge som problemet.
Vis hele sitatet...
Jeg ser etniske spenninger og konflikter som problemet.Den etniske sammensetningen til et land er en av mange faktorer som påvirker utbredelsen av problemet. Når det ikke er mulig å minke utbredelsen av problemet i stor grad ved å påvirke andre faktorer, mener jeg det er helt legitimt å ta til orde for å bekjempe problemet ved å påvirke den faktoren som faktisk nytter.

Sitat av entropi Vis innlegg
Grunnen til at det er feil å nekte kvinner å jobbe for å hindre diskriminering er ikke at konsekvensene ved å ikke ha dem i jobb er større enn diskrimineringen. Grunnen er at det rett og slett ville være jævla uettferdig å la offeret for problemet ta ansvaret for at andre ikke klarer å oppføre seg.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er viktigere å hindre menneskelig lidelse enn det er å være urettferdig, så her er vi nok fundamentalt uenige.


Sitat av entropi Vis innlegg
Grunnen til at vi har rasisme i Norge er ikke at det er mørkhudete her, men at folk er rasister. Akkurat som at grunnen til at jenter blir voldtatt er at folk voldtar, ikke at jenter er utendørs.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at noe brenner er at det er oksygen i lufta.Nei, grunnen til at noe brenner er at det er brennbart.Nei, grunnen til at noe brenner er at temperaturen er høy.

Du kan bare påvirke sannsyneligheten for at noe brenner ved å påvirke en faktor. Det er også en selvfølge at det alltid er værre å påvirke temperaturen en det er at noe brenner. Selv om brannen også skulle føre til temperaturendringer.

Mulig jeg missforstår argumentet ditt enda, men det er slik det framstår for meg.



Sitat av entropi Vis innlegg
Men drit i det, fortsett å diskutere imot det du synes det virker som jeg mener du.
Vis hele sitatet...
Tror jeg har skjønt det nå.