View Single Post
Vi hadde testen på jobb. Uten at det var noe skummelt eller farlig.
Ganske enkelt ville sjefen bare tilrettelegge for oss som arbeidstakere og gjøre hverdagen enklere for alle. Om du kan spare tid, frustrasjon og stress på jobb ved en test ser jeg ikke helt faren ved dette. Hva er det verste som kan skje, at du blir plassert i "feil" kategori?
Synes kanskje det er litt drøyt å ta testen på intervju. Men at det er uhørt å teste sine arbeidstakere er jeg ikke helt med på. Folk er forskjellige. Kanskje jeg ikke har noe behov for å delta i møtet om whatever, men kan fint gjøre jobben om jeg leser gjennom referatet istedet. Om mine sjefer og kollegaer vet at mine personlighetstrekk tilsier at det er mest effektivt er vel det bare bra? Så får jeg heller si ifra da om jeg trenger det møtet eller ikke selv.
Eller, hvis jeg blir forklart en problemstilling på en annen måte enn kollegaen min som har forskjellig personlighetstype - tilrettelagt så vi skal forstå problemet best med minst stress. Jeg vil kanskje ha en enkel ide å jobbe ut ifra og finne ut resten på egen hånd, min kollega vil ha alt av data på bordet men hvilke parametere som passer til hvilke felt og finne løsningen på den måten ved å studere data.
Jeg vil ikke si at dette er å få alt presentert oversiktlig i tall og kategorier, men å tilrettelegge for best mulig hverdag.

Hva EvilCorp Inc. gjør med sine testdata kan jeg selvfølgelig ikke svare for, men at det skal være så himla negativt for random bedrifter rundt om å prøve å forstå sine arbeidstakere klarer jeg ikke å forstå.