View Single Post
Synes du skriver veldig fint. Dette er kunnskap folket har behov for! Jeg har ikke lest de siste sidene, men leste de aller første. Forstår nå dog på svarene på denne siden at du ikke har klart å kutte det ut enda.

Personlig har jeg selv vært (omtrent) der du er. Jeg har ikke vært så dypt inne i heroinen, så skal sies. Men jeg har vært sprøytenarkoman i x antall år, og bedrevet med sterkere stoffer i lange tider. Jeg har opplevd psykoser så ille og ofte at jeg er diagnostisert som paranoid schizofren, (diagnoser er vanskelige å fjerne; jeg har ikke hatt symptomer på en god stund) og jeg har vært skutt pepper omtrent daglig i år. Jeg har kombinert dette med masse GHB, og masse benzo. På mitt aller verste tok jeg heroin, benzo, amfetamin, hasj og ghb daglig. Det er litt av en kombo, kan du si.

Jeg har aldri kuttet ut benzo uten nedtrapping, så jeg har ikke hatt like sterke abstinenser som det du beskriver. Men jeg har vært tilstede til slike hendelser, og må si at du beskriver det godt. I tillegg er GHB abstinenser helt sinnsykt vondt! Noe av det aller verste jeg har opplevd.

Jeg gikk på heroin daglig i omtrent en måned, og kuttet det ut da jeg merket at jeg ble syk. Men jeg tok såpass lave doser fordi jeg blandet det med amfetamin i hvert skudd, at selve abstinensene var helt OK så lenge jeg dempet de på annet vis. Mat og søvn var jo mangelvare uansett.

Jeg har vært klinisk død av heroin 2 ganger, og havnet på intensiven og lå i koma pga GHB. Våknet opp med slanger ned i lungene så jeg trodde jeg var blitt stum pga jeg ikke fikk snakket. Det var jo noe annet som pustet for meg, selvfølgelig fikk jeg ikke dyttet luft gjennom stemmebåndet.

Jeg er nå ren - nærmer seg 4 måneder uten noen stoff, ikke engang alkohol. Det er noe av det beste som har skjedd meg, og jeg kan love deg at det er verdt alt strevet! Men det er rett og slett umulig å slutte om du ikke er helt bestemt og om du ikke tar visse forhåndsregler.

Jeg vet ikke nøyaktig hva du går gjennom - men jeg vet veldig godt hva du går gjennom. Husk at det alltid finnes håp for enhver, og at ting ordner seg til slutt. Om du trenger moralsk støtte eller tips - noen å prate med, noen som kan konstantere at det du sier er slik det er, av erfaring, er det bare til å ta kontakt. Dette greier du! Jeg merker at du er en sterk person med mye vettugt i topplokket. Jeg måtte forsøke å slutte sinnsykt mange ganger før det gikk. Så lenge du prøver kommer du videre.

Jeg vil gjerne avslutte med et par ord som kanskje kan være litt til motivasjon. En reflektert rusavhengig har det mye verre enn en rusavhengig som ikke er reflektert.