Tråd: Emmaboda 2016
View Single Post
Gleder meg sykt til Emmaboda i år, 2015 var latterlig gøy!

Det som er chill med Emmaboda er at det ikke er noe skille mellom scenene og campingområdet. Mesteparten av alkoholen kjøper man i Emmaboda by og tar med inn på festivalområdet og nyter der. De har også et eget lite bar-område hvor de selger egenbrygget øl, men ironisk nok er det pga sveriges merkelige alkolover egentlig ikke lov å ta med plastglassa ut derfra (selv om det er tusenvis av folk utafor som går rundt med ølboksene sine).

ztaale beskrev Emmaboda ganske bra i tråden fra i fjor:
Kan garantere at Emmaboda blir en HELT annen opplevelse enn du er vant med fra roskilde, roskilde er schwært og digert, emmaboda er lite og intimt, frika som faen og rett og slett en helt annen opplevelse. Jeg tørr påstå at man får mere ut av å ta turen på Emmaboda enn på f.eks Roskilde, Hove, Oxegen, Download og alle de andre store rundt om i Europa, både sosialt og musikmessig.

På emmaboda får du nøyaktig hva du vil, om du har lyst å ligge å sikle full av ketamin og LSD så får du lov til det, av både festivalfolket, politiet, røde kors og festivalledelsen. Men om du har lyst å sitte i Baren (de har egen bar med den billigste festivaløllen jeg har vært borti, 25 svenske kostet det for pilsen i fjor, nyt av året er at de lager egen Øl også som de planlegger å selge "EPA" Emmaboda Pale Ale") å drikke pils er det også helt fett

For nybegynnere er det 2 ting som virkelig skiller Emmaboda fra alle andre festivaler jeg har vært på (jeg har vært på en del kan man si).

1. Det finnes ikke ett skille mellom campingen og festivalområdet, det vil si når du først er inne på området gjør du nøyaktig hva faen du selv har lyst til, åpne en flaske øl i teltet ditt å springe rett til scenen med øllen i hånden å rocke ut til favorittmusikken din? Sure, go ahead!

2. Det spilles som på alle andre festivaler konserter fra i 4-5-6 tiden på dagen til klokken 3 ca.. På de fleste andre festivaler (jeg snakker ikke om doporgiene i nederland og belgia) stopper musikken rundt 3-4 tiden på natten, på Emmaboda er det klokken 3-4 på natten at det hele VIRKELIG blir innteresangt. Jeg lover deg at du kommer til å droppe ballene ned i sokkene i rent sjokk over hvor jævli fett det er på "Kojan" fra klokken 3 til klokken 9-10 på morgenen, det er en helt annen verden som det ikke går ann å forklare med ord!

Du får ha med deg nøyaktig hva du vil av Alkohol inn på festivalområdet så lenge du bare har det på aluminiumsboks eller plastflaske, glass er strictly forbidden!

Om du lurer på noe, fyr løs
Vis hele sitatet...
Sist endret av kris33; 8. april 2016 kl. 18:10.