View Single Post
Jeg er ikke feilfri jeg heller! Det hender jeg er over fartsgrensa, bryter en vikeplikt eller glemmer å gi et tegn i trafikken. Men stort sett prøver jeg å følge lover og regler. Og etter det jeg forstår, så er lovene i Norge generelt så gode, at de stort sett er til det beste for oss alle.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det spørs litt, kunne gått ganske langt, må jo bli kriminell om jeg skal klare å overleve i det drittsystemet vi har her til lands.
Vis hele sitatet...
I Norge har vi så godt system, at det nesten godt gjort å falle mellom stoler. Eller sagt på en annen måte; det er vel få land som syr fetere puter under armene på sine innbyggere.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Så lenge jeg tjener mer på kriminaliteten en noen andre taper på den.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du, at du tjener mere på kriminaliteten enn det offeret taper?

Sitat av Slæsken Vis innlegg
For å ha råd til mat, husleie, klær, strøm, telefon osv.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke akkurat fet inntekt selv, men jeg klarer meg helt fint! Så kanskje senke kravene noe? Eller lære seg vekk fra impulskjøp, det har iallfall hjulpet meg mye.

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at for de aller fleste er det at hvis de, eller en av de nærmeste blir livstruet på en eller annen måte, kunne tatt liv evnt gjort så mye skade som mulig for å forhindre det.
Vis hele sitatet...
En kan ikke akkurat kalle selvforsvar kriminalitet. Men du mener kanskje noe i mellom selvforsvar og kriminalitet? For jeg tipper, at det er mange gråtoner imellom.

Red: Og god påske til dere alle!
Sist endret av aluminiumfluorid; 26. mars 2016 kl. 18:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.