View Single Post
Trump spiller et spill. Alt han sier er bullcrap, det vet han og han spiller på en utrolig smart måte. Han har vittige kommentarer og gjør alt han kan for å støte folk, bare for å få PR. En presidentkandidat som er rasistisk må jo få mange clicks på VG.no. Jeg skal ikke si jeg følger så alt for mye med på valgkampen i USA, men av det jeg får med meg så er Trump 99% av media (ihvertfall i Norge). Jeg har såvidt hørt om de andre presidententkandidatene. Han vinner bare her. Det hjelper ikke å ha de beste løsningene om ingen vet hvem du er.

Slik jeg forstår det så sikter ikke Trump etter de velutdannede eller minoriteter. Nei det er ikke slik du vinner presidentvalg. For å vinne trenger du flertall. Hva er flertallet i USA? Jo en gjeng uutdannede rednecks. Hvordan skal man treffe dem? Man må oppføre seg som en. Tenk dere en nigeriansk email-scam. De har bevisst skrivefeil for å luke ut de som er "for smarte" for å falle for videre scam.

Jeg har ikke helt gjort en beslutning om jeg liker Trump eller ikke. Det aller meste han sier er bare tull, om han mener det eller ikke vet jeg ikke, men han gjør det ihvertfall med vilje. Jeg liker måten han spiller på, fordi det faktisk funker, og det viser hvordan majoriteten av mennesker egentlig er. Kanskje de fortjener han.

Jeg har ingen kilder på det jeg skriver, så det kan godt hende jeg tar feil. Det er bare min tolkning og tanker av alt det oppstyret det siste året. Men lik det eller ei, Trump som president er fullt mulig.

Edit: Og hvis dere lurte, jeg stemte Trump i pollen. Har ikke hørt om noen andre utenom Hillary og Bernie og de liker jeg enda mindre. Jeg syns de fortjener Trump. Det må gis creds for at han har kommet så langt og ligger så godt an etter alt det han har sagt/gjort.
Sist endret av Xernox; 19. mars 2016 kl. 23:58.