View Single Post
Sitat av Celine Vis innlegg
Først sier du:


Så sier du:


Dette er en åpenbar selvmotsigelse...


En rasjonell tankegang i slike tilfeller vil jo kunne være følelsesløst. Du fremstiller det her som om det er noe negativt å være opptatt av hva som er moralsk riktig, mens du i motsetning til dette klarer å holde hodet kaldt. "Sunt for fremtiden", hva mener du med det? Miljøet, menneskene? I mine øyne innebærer en sunn fremtid blant annet at mennesker viser hverandre omsorg og respekt. I dine øyne kan det å ta livet av et nyfødt barn være nødvendig eller bidra til en sunn fremtid. Er det jeg som er opphengt i moral eller er det du som er følelsesløs i dette tilfellet?
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer, en selvmotsigelse uten grunnlag(quote=Nurse Betty]svært lite reflektert[/quote] jeg refererte ikke til noe jeg har begått, eller kommer til å begå. Jeg har ikke påstått noen ting, bare antatt.

Sitat av Celine
En rasjonell tankegang i slike tilfeller vil jo kunne være følelsesløst. Du fremstiller det her som om det er noe negativt å være opptatt av hva som er moralsk riktig, mens du i motsetning til dette klarer å holde hodet kaldt. "Sunt for fremtiden", hva mener du med det? Miljøet, menneskene? I mine øyne innebærer en sunn fremtid blant annet at mennesker viser hverandre omsorg og respekt. I dine øyne kan det å ta livet av et nyfødt barn være nødvendig eller bidra til en sunn fremtid. Er det jeg som er opphengt i moral eller er det du som er følelsesløs i dette tilfellet?
Vis hele sitatet...
Du får det til å høre ut som jeg oppfordrer til drap av barn? wtf det er jo helt sykt, absolutt ikke, i såfall har jeg uttrykt meg feil. Jeg bryr meg først og fremst om individet, hele mitt poeng blir å spare dette individet for all dets lidelse og fremtidige sorg, om dette individet hverken blir tilføyd omsorg og respekt hvorfor gikk det en livslang lidelse og falskt håp om en bedre tilværelse.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Oshugon. Du står i fare for å fremstå som en kald kynisk nazist. Har man en litt twisted iskald nazi-logikk så burde man egentlig knærte ca 50% av jordas befolkning. Vi er kreft på moder jord. Drep i vei. Bra for regnskauen etc.

Det som du ikke virker å ta med i betraktningen er hva menneskedrap er. Var ABB en fet fyr som hindra overbefolkning? Hvor stor verdi har ett menneske? Mål opp mot eget livsmirakel. Slik jeg tolker deg kan andre greit ha rett til å drepe deg, den dagen du blir pensjonist og ikke har så mye å bidra med lengre. Da er livsmirakelet ditt verdt mindre enn andres.

Det fremstår i mine øyne litt som NurseBetty pekte på; lite reflektert. Jeg tviler på at du er ondskapsfull, bare at du ikke har tatt inn over deg, eller reflektert rundt verdien av et menneskeliv. Og de moralske implikasjonene med å drepe ett annet menneske. Det er ikke fullt så enkelt som at mennesker er kreft - og jo færre jo bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg har på ingen måte noen felles syn med nazistene, jeg kan ikke forstå hvorfor du og andre sammenligner meg med disse, jeg har kun edle hensikter og tenker på fremtiden, men ser du ikke som meg hva verden har blitt til? det finnes ikke mye "godt" igjen i verden, jeg blir veldig såret over dine påstander, takk for at du ødelegger helgen og min fritid, men for alt jeg vet er dette noe som gir deg lykke.
Sitat av bearass
Det fremstår i mine øyne litt som NurseBetty pekte på; lite reflektert. Jeg tviler på at du er ondskapsfull, bare at du ikke har tatt inn over deg, eller reflektert rundt verdien av et menneskeliv. Og de moralske implikasjonene med å drepe ett annet menneske. Det er ikke fullt så enkelt som at mennesker er kreft - og jo færre jo bedre
Vis hele sitatet...
Jeg er selv diagnotisert med aspergers syndrom så jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til rasjonelle verdier.
Sist endret av Oshugon; 5. mars 2016 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.