View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Så da blir natteravnen også bortvist fra gatene fremover? Mtp at de gjør akkurat det samme og har samme fremgangsmåte.
Vis hele sitatet...
I følge denne juristen er Natteravnene og Odins Soldater ikke det samme:

Sitat av Kai Spurkland
Det er i denne vurderingen Natteravnene går klar av forbudet i politiloven § 26 selv om de er mange, godt organiserte og arbeider i utpregede offentlige områder. Grunnen til dette er at Natteravnene stiller klare krav til sine medlemmer, arbeider ut fra kjente og defensive forebyggende prinsipper, har en utpreget sivil profil og et tett samarbeid med blant annet politiet.

Odins soldater derimot – i hvert fall slik de er beskrevet i pressen – stryker på de fleste punktene i denne vurderingen.

Virksomheten bærer preg av å ville forebygge gjennom bruk av frykt, har en lukket og aggressiv fremtoning, en symbolbruk som gir assosiasjoner til alt annet en trygghet og en forståelse av kriminalitetstrusselen som i beste fall kan karakteriseres som forutinntatt. Odins soldaters patruljering er derfor etter all sannsynlighet i strid med politiloven.
Vis hele sitatet...
Alle, deg inkludert, skjønner jo at Natteravnene og Odins Soldater ikke er det samme. Det betyr ikke nødvendigvis at OS bryter loven (noe juristen jeg siterer ser ut til å mene at de gjør), men natteravner er de ikke.

Sitat av Chromatics Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn skal blåse dette opp så jævlig.
Dem er en gruppe mennesker som vil kun gå rundt i gatene i tilfelle(!) noe vil skje, så dem kan avverge vold og voldtekter. Skjønner ikke at det skal være galt? At dem bruker hettegensere med vikingmotiv skremmer naive venstreorienterte nordmenn. Hvis dere leser visse artikler på nettet så har dem hjulpet mange og allerede kjørt fulle jenter trygt hjem. Utrolig flott at dem er engasjerte. Om en liten brøkdel er kriminelle, so what!? Dem har en agenda, beskytte det norske folk. Natteravnene ser jeg sjeldent. La dem i alle fall prøve seg, dem har ikke gjort noe galt enda!
Vis hele sitatet...
Selvsagt skjønner du det. Medlemmene, symbolikken, fremtoningen, osv. Varsellamper lyser over det hele.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Vel, hvis jeg personlig skulle gjort noe som dette her så hadde jeg aldri i livet orket å gå rundt med masse kjipe 50 åringer og familiefolk i Natteravnen. Ikke at det er noe galt med folkene der, men det hadde rett og slett vært gørrkjedelig å gå med de i mange timer uten å ha noe å prate om.
Vis hele sitatet...
Du foretrekker heller å gå rundt med tungt kriminelle rasister?
Sist endret av hemmeligegreier; 3. mars 2016 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.