View Single Post
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Shahada flagget er strengt talt ikke IS sitt. Det er simpelt et flagg hvor trosbekjennelsen står, men som dessverre har blitt misbrukt av en rekke terrororganisasjoner. VG benytter det selvsagt til det ytterste for å få flere lesere, men ro ned folkens, de er ikke terrorister fordi de benytter det flagget.

Jeg er veldig skeptisk til Odins soldater fordi jeg tror det kan bli en farlig rekrutteringsarena til høyreekstremismen for sårbare ungdommer. Allahs soldater/Jundullah tror jeg bare er et humorstikk til Odins soldater, som VG forsøker å eskalere.
Vis hele sitatet...
Sitat av oriento Vis innlegg
Det er viktig å huske at "IS flagget" som det blir kalt av folk flest.. er en koran vers, som IS missbruker! IS har på ingen måte enerett på dette! Kanskje Allahs soldater kan "renvaske" verset ved å opptre som snille og gode beskyttere av borgere, Noe som er stikk motsatt av hva IS gjør...!

(forøverig synes jeg hele opplegget er latterlig, både Odins og Allahs )
Vis hele sitatet...
Problemet er symboler. Symboler endres over tid og har en betydning enten man liker det eller ikke. IS-flagget er noe mer enn bare en trosbekjennelse. Det er et sort flagg med en trosbekjennelse. Skal man på død og liv ha et SORT flagg med samme trosbekjennelse på, ja da får man godta at IS har fucket opp det symbolet.

Hakekorset som symbol og dekorelement har eksistert i mange tusen år. Det er dessverre slik at etter WWII så er det ikke greit å bruke dem. Symboler skapes og endrer mening. Klart, man kan forsøke å forandre symboler. Men lykke til med å endre folks syn på trosbekjennelser skrevet på sorte flagg.