View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det kan endelig se ut til at Politiet handler og tar affære med alt dette rusket. Legg merke til at det ikke bare gjelder "Odins soldater", men de blir spesifikt omtalt i saken.
Vis hele sitatet...
Så da blir natteravnen også bortvist fra gatene fremover? Mtp at de gjør akkurat det samme og har samme fremgangsmåte.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Spørsmål til dette. De hevder selv de ikke skal ta annen affære enn å fotografere kriminalitet de observerer og overlevere til politiet. Hva med å fotografere dem, kan de nekte meg det og på hvilket grunnlag?
Vis hele sitatet...
Offentlig fotografering er lov såfremt du ikke tar spesifikt bilde av en enkeltperson. Det er altså lov å ta bilde av en bygate der det går mange mennesker, men ikke å zoome inn på et enkelt menneske så de blir hovedmotivet.

Når noen utfører kriminalitet så vil jeg tro at de reglene er ganske uviktige, og jeg tror ikke du vil få problemer om du filmer noen som står og knuser ruter i sentrum.

Så ja, fotograferer du de uten deres samtykke så bryter du loven.
Sist endret av Dongerino; 25. februar 2016 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.