View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Nei det er ikke spesielt høy sjangse for å bli ranet, og nei alt skjer ikke på grønland Men inkluderer tallene du refererer til også ransforsøk? eller knivtrusler der offeret har klart å komme seg unna?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjer dei neppe. Men media er rimeleg gode på å rapportere drapsforsøk, og det er ikkje /så/ ofte vi les om det. Det er sjeldan nok til at det får store oppslag når det skjer.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Det er ikke helt urealistisk å tro at de fleste av disse tilfellene skjedde på Grønland, og at det er innvandrere som står bak de aller fleste av disse tilfellene.
Vis hele sitatet...
Javel, kanskje du kan underbygge påstanden ein liten tanke?
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Man kan sitte trygt hjemme å trøste seg over at det er forholdsvis lave tall på ran/alvorlig voldskriminalitet, men disse tallene burde ha vært enda lavere.
Vis hele sitatet...
Då er antakeleg styrka sosialteneste eit av dei viktigaste tiltaka, for ran er desperat handling på mange måter. Det er lite å hente på det, og det er streng straff for det.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Ja jeg har fordommer, såpass skal jeg inrømme men disse fordommene er ikke noe jeg har valgt å skapt selv, de kommer av erfaring etter å ha levd i oslo hele mitt liv, tipper jeg ikke hadde hatt disse fordommene om jeg hadde vokst opp et annet sted/by i landet, synd at det har blitt sånn
Vis hele sitatet...
Da bør du kanskje utfordre deg sjølv litt? Å innsjå at alle har fordommer - inkludert deg og meg - er viktig.

Tenk over at det du les i media er det sjeldne, det spektakulære. VG har ikkje forsida '2 millioner nordmenn hadde kjedelig dag på jobb'. Sjølv om det er realiteten.