View Single Post
Sitat av nomix Vis innlegg
Som med mye annet handler dette mye om hvor du er, når og hva du gjør.

Dersom du drikker på Karl Johan får du nok bot. Fordi det er midt i Oslo sentrum. Dersom du drikker i Stjørdal sentrum får du nok en sjanse til å helle ut. Om du er litt mer ute på landet og det ikke vises at du har en ølboks, så kjører de gjerne forbi mange steder i landet. Om du drikker rett foran dem liker de det ikke. Det er greit nok, det er grenser for hvor langt du får strekke strikken.

For noen år siden satte jeg meg ned og så litt på statistikken for antall anmeldelser for brudd på alkoholloven for drikking på offentlig sted. Da kom jeg frem til at politiet i Kristiansand, justert for folketall, anmeldte noe slikt som 10-11 ganger flere for drikking på offentlig sted enn politiet i Oslo.

Jeg tror ikke det er fordi det er så veldig mange flere drankere på Sørlandet.. :P
Vis hele sitatet...
Politiet i Oslo er generelt greie på dette. Vandrer du nedover ei gate i sentrum med flaska i hånden vil de nok reagere, men om du sitter i en park, griller og drikker litt pils vil de nok ikke reagere så lenge du oppfører deg. I Kristiansand er snuten kjent for å være kjipe med drikking på offentlig sted...