View Single Post
Sitat av Duckie Vis innlegg
Liberalisme har plass til sosialisme (også økonomisk), men sosialisme har ikke plass til liberalisme.
Vis hele sitatet...
Kunne du være så vennlig å begrunne disse påstandene du kaster ut? Du må gjerne definere hva du mener med sosialisme og liberalisme i samme slengen, for jeg mistenker at dine definisjoner ikke er helt i overensstemmelse med de resten av verden opererer med.

Men la oss holde ideologi og ymse ismer utenfor et lite øyeblikk, her og heller se på de enkle fakta. TS ønsker et parti å stemme på og lister opp enkelte kriterier. Liberalistene blir foreslått. Jeg gidder ikke kaste bort tiden min på å utdype hvor fullstendig kokkelimonke politikken til deres er, og velger heller å se hvordan den samsvarer med kriteriene til TS. Et av disse kriteriene er et ønske om mindre statlig regulering. Der har liberalistene iallfall samsvarende intensjoner, selv om deres foreslåtte løsninger vil oppnå motsatt resultat. Et annet kriterium er imidlertid fremskrittspartiets velferdspolitikk oppfattes som noe drastisk og TS ønsker seg noe mer venstrevridd i så måte.
I valgprogrammet til liberalistene kan vi lese at de ønsker å avskaffe alle offentlige velferdstilbud. Faktisk vil de mer eller mindre avskaffe staten; de eneste funksjonene de ønsker å bevare er politiet, rettsvesenet og millitæret. Du vil ikke bare økse i tilbudet til NAV, de vil avskaffe det. Og, du vet, ting som offentlig utdanning og helsevesen.

Nå. Jeg skjønner at du liker liberalistene. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det er heller ikke min sak. Men synes du objektivistisk objektivt sett at de samsvarer med kravene til TS? Seriøst?