View Single Post
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Lol.

Seriøs? Skatt av trygg bidrar ingenting i samfunnet....

Dersom ALLE Nordmenn gikk på trygd, ville du fortatt mene at det var positivt siden de betaler skatt og handler varer og tjenester??
Vis hele sitatet...
I alle jobber står det alltid 10 andre klare til å ta over en persons jobb. Det vil rett og slett aldri være jobb til alle til enhver tid. Derfor må noen falle utenfor arbeidslivet. Hva skal man gjøre med disse? Skal man la de råtne på gata? Da er det bedre om de får trygd, sånn at de kan fungere på basisnivå, de bruker penger og hjelper andre med å være i jobb.

Jeg mente ikke at ALLE skal gå på trygd, for et samfunn er jo avhengig av en viss mengde jobber og tjenester. Men de som faller utenfor, og som får trygd, hjelper de som jobber fordi de har penger til å bruke tjenestene. -Det- kan vel ikke være galt? Hva er alternativet?


Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Det er virkelig det dummeste argumentet jeg har hørt. Dersom 90% av norges befolkning hadde betalt skatt av trygd, ville samfunnet gått rundt?

Uansett, skal ingen sette spørsmålstegn til hvem det er som kommer over grensene? For det første er det jo i all hovedsak unge menn. Jeg kommer sikkert til å få svi for å skrive det uten kilder, men man må jo være blind for ikke å kunne se dette.
For det andre er jo kun en brøkdel av de som kommer faktisk Syriske. Det er mange steder i verden der det er vanskelige forhold, men vi kan strengt talt ikke redde dem alle. Jeg mener vi kun bør ta inn de som strengt talt trenger beskyttelse.
Folk som klager på dårlig "norsk" mat og kjedelige boforhold (for å nevne noe) er ikke i nød.
Vis hele sitatet...
I alle jobber står det alltid 10 andre klare til å ta over en persons jobb. Det vil rett og slett aldri være jobb til alle til enhver tid. Derfor må noen falle utenfor arbeidslivet. Hva skal man gjøre med disse? Skal man la de råtne på gata? Da er det bedre om de får trygd, sånn at de kan fungere på basisnivå, de bruker penger og hjelper andre med å være i jobb.

Jeg mente ikke at ALLE skal gå på trygd, for et samfunn er jo avhengig av en viss mengde jobber og tjenester. Men de som faller utenfor, og som får trygd, hjelper de som jobber fordi de har penger til å bruke tjenestene. -Det- kan vel ikke være galt? Hva er alternativet?

For så vidt enig i det andre avsnittet ditt.
Sist endret av Oro; 24. november 2015 kl. 03:34.