View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Nettopp!
Det er akkurat det jeg vil frem til, at det er din subjektive oppfatning, også kalt fordom. Og et for tynt grunnlag til å tillegge folk dårlige egenskaper.
Jeg synes du skjærer folk over samme kammen og klistrer de opp mot "gruppas" mest negative.

Det er bekreftende å få masse KP på freak, men diskvalifiserende og få likes i VG ?
Gjør ikke støtten du får her i tråden dette til ditt ekkokammer?
Du oppretter faktisk en tråd hvor du samler LHS i en gruppe, plasserer dem til Frp politisk og tillegger dem politiske syn og nettadferd som du selv mener er negative.
Jeg skjønner ikke hvor du får det fra, sjekker du profilene? skriver folk hva de stemmer?

Du ville vel vært enig med meg i at det ikke hadde vært bra om noen opprettet en tråd med utgangspunkt i å snakke ned muslimer eller folk fra Senegal?
Vis hele sitatet...

Vet du hva som ligger i begrept fordommer? Fordommer vil si å tilegne HELE gruppen en viss type negative egenskaper. Det har jeg aldri gjort.

Jeg sier at: "Jeg ser ofte at de som er negative til flyktningdebatten har gått "Livets harde skole", stemmer FrP og poster jevnlig innvandringsfiendtlige innlegg på sin facebook-wall. "

Jeg sier ikke at hele gruppen er slik. Jeg sier bare at jeg ofte ser at de som er negative til flyktningdebatten har gått Livets harde skole", stemmer FrP og poster jevnlig innvandringsfiendtlige innlegg på sin facebook-wall.


Du skrivee" Det er bekreftende å få masse KP på freak, men diskvalifiserende og få likes i VG ?"

Dette må du forklare? For dette skjønner jeg ingenting av. Hvis du sikter til et av mine tidligere innlegg brukte jeg "likes" i VG i et eksempel, der en jente påpekte at VG måtte slutte å legge ut artikler om flyktninger, da hun var lei av at alle som hadde gått LHS kom og belærte oss med fordommer, rasisme og hat.

Ellers har jeg skrevet noe om at de som har gått LHS og skriver negativt og rasistisk om flyktninger ofte får mye likes. DERFOR skiller de seg ofte lett ut i slike nettdebatter.

Du skriver "Jeg skjønner ikke hvor du får det fra, sjekker du profilene? skriver folk hva de stemmer?".

Ja, det stemmer. Jeg sjekker profilene. Der står det i de fleste tilfeller at de har gått LHS eller at de er uføretrygdet. I tillegg finner jeg mange poster om hvor bra FrP er og hvor bra innvandringskritiske sider som "frittord" er, som de jevnlig poster. Av og til hender det at jeg sender melding til de og spør hvorfor de skriver slike ting (jeg sikter da til grove rasistiske innlegg). Da blir jeg blokkert eller får en stygg melding tilbake.
Sist endret av Amygdala91; 3. november 2015 kl. 23:29.