View Single Post
Som dere alle har fått med dere så er Norge og Europa i endring. Det kommer tusenvis av immigranter og flyktninger fra muslimske land utenfor Europa. Disse fører med seg enorme kostnader som vi alle må være med å betale. Bare til Norge kommer det over 30 000 - 40 000 dette året, altså nesten halvparten av Kristiansand på bare et år. Neste år er det regnet med at tilstrømmingen kan nærme seg 100 000 personer. Estimater for kostnader blir flerfoldige hundre milliarder kroner.

De ledende mediehusene som VG, Dagbladet, Aftenposten m.m. har et venstreorientert syn på innvandring. Innvandring er positivt for Norge og vi må ta imot flyktninger og immigranter pga. dette er det moralsk riktige. Det samme utgangspunktet har flertallet av stortinget, dermed vil innvandringen bare øke og øke fremover.

Jeg er i den oppfatning av at hvis vi hadde hatt en folkeavstemning om det var ønskelig at demografien skal endre seg, så tror jeg at det hadde blitt et flertall for en sterk reduksjon i innvandringen. Sveits hadde avstemning om dette temaet og der ble det flertall for reduksjon. Et problem er at Norge ikke har tradisjon for folkeavstemninger om slike temaer. Vi har hatt to folkeavstemninger tidligere og begge avstemningen fikk et resultat som var stikk i strid med det politiske flertallet på stortinget. Venstre og FRP er to partier som er positive til mer bruk av folkeavstemninger.

Grunnen til at jeg starter denne tråden er pga. jeg tenker å lage en app(IOS, Android, Windows Phone) og en webside der folk får skrive under om de ønsker reduksjon i innvandring. Jeg tenker å bruke Facebook som innlogging før en skriver under, slik at det reduserer antall "falske" avstemninger og det vil også øke troverdigheten til om antall personer som har skrevet under faktisk er reelle personer. Troverdigheten til antall som stemmer blir da høyere enn en typisk Nettavisen avstemning der alle får stemme uten innlogging.

Terskelen for å faktisk installere og stemme over dette betente temaet er nok ganske høy, men jeg ser for meg at hvis en lager en slik app så blir det automatisk mer seriøst enn om en bare lager en typisk 1 av 1000 facebooksider om dette temaet.

Før jeg starter utviklingen så tenkte jeg å måle temperaturen for om dere ser for dere at folk kommer til å bruke en slik app? Det tar endel tid å lage en app, dermed er det greit å finne ut om det i det hele tatt er behov for denne typen app.

Er det noen som ønsker å være med å lage app og websiden? Appen skal lages i Xamarin Forms med Azure backend, og websiden skal være veldig minimalistisk der jeg skal vise en oversikt over antall som har stemt og det skal være mulig å logge på Facebook for å stemme. Designet på denne appen blir ganske likt "Utmelding" sin app. Enkel og grei og et minimalistisk design.

Jeg tenker at det skal være mulig å velge land, slik at hele EU kan bli inkludert i avstemningen. Dermed er det totale markedet på 503 millioner personer, noe som potensielt kan føre til mye oppmerksomhet rundt appen.

Formålet er at resultatet skal kunne brukes for å vise hva befolkningen i Norge og EU mener om dette teamet og at EU og Norge tar grep slik at innvandringen blir redusert. Jeg håper også at appen skal føre til til mer bruk av folkeavstemning.

Så vidt jeg vet så finnes det ikke en slik app allerede?
Sist endret av tou_pilsner; 31. oktober 2015 kl. 11:16.