View Single Post
Personlig ser jeg ikke helt poenget med kablet nett i alle rom, med mindre du av en eller annen grunn forventer dårlige trådløse signaler. Jeg pusser opp et hus selv, og har ikke planer om uttak til kablet nett andre steder enn der TV-en står. USB-uttak fra veggen ser jeg heller ikke at er veldig praktisk. Man har jo alltids en lader tilgjengelig, og allerede nå begynner ELKO sine USB-uttak å bli foreldede i den forstand at de leverer mindre strøm (1400 mA), og dermed gir lengre ladetid, enn det nye telefoner er i stand til å ta imot (ofte 2000 mA og høyere).

Støtter for øvrig Myoxos forslag om trefasuttak. Trekkerør til høyttalerkabler er også en fordel, så slipper du å ha kabler liggende og slenge fra TV-benken til alle høyttalerpunkter. Du bør også få satt inn separate små stengekraner (f.eks. Ballofix) til alle ting som bruker vann – servanter, vaskekummer, toalett, oppvaskmaskin – slik at du slipper å ta hovedkrana om du skal bytte eller reparere noe. Noen oppvaskmaskiner har også mulighet for tilkobling av varmtvann, med formål å bruke kortere tid, noe som kan være verdt å vurdere. Skapseksjoner på kjøkkenet bør ha uttrekkbare hyller, slik at du enklere får utnyttet deg av hele hylledybden. Ellers kommer du nok langt med å merke deg alt som er småirriterende, tungvint eller ikke optimalt der du allerede bor, så kommer du sikkert på noen smarte løsninger selv.