View Single Post
Hvorfor fortsetter vi å ha sex etter at vi har fått de barna vi ville ha? Jeg snakker for meg selv, så ikke ta dette for vitenskapelige fakta. Mannen mon er snart 50 år gammel og jeg er 51. Vi har sex 5-7 ganger i uken, vår sekslyst er ikke borte selv om vi begge har forplantet oss hver for oss før vi ble sammen. Tidlig i vårt forhold bestemte vi oss for å ikke få barn sammen, vi hadde gjort vår "plikt" for å føre slekten videre.
Sexslyste er ikke kun en motivasjon for å få barn og videreføre sine gener, det er limen i et forhold, den bidrar til å holde foreldrene sammen slik at avkommet har en trygg oppvekst med to foreldre som tar seg av det. Min personlige mening er at når sexen forsvinner fra et forhold blir risikoen høy for at forholdet går til helvete.,

At noen få prosent er såkalt aseksuelle vil ikke bidra til nedgang i antall fødte barn i noen særlig grad. Mange med høy sexlyst og forplantningsvilje vil kunne oppveie for de få som ikke forplantereg. Kanskje de aseksuelle forandrer seg når årene går og når den biologiske klokken tikker.
Jeg fikk barn da jeg var 26.år og da jeg var 29, da lå forholdene tilrette for å fostre opp avkom.
Når sexslyste fortsatt er tilstede etter at en har forplantet seg må grunnen være at den skal bidra til å holde et forhold stabilt og trygt. Dersom en har nok sexs vik ikke hverdagslige bagateller bli til store problemer.
Min mening er at folk må prioritere sex, så vil resten komme mye lettere, dette gjelder unge mennesker i et forhold og vi som er litt eldre.
Klem fra Betty