View Single Post
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Det er uten tvil en minoritet med mennesker som ikke har sexlyst eller en interesse av sex. En gruppe som ikke ønsker å foredle tiden i livet til sex og kroppslig begjær. De bruker gjerne tiden på dyrking av egne interesser.
Jeg leste i tråden om sex-roboter at mange mener sex blir som et av de grunnleggende behovene i naturen. Det naturlige behovet etter å videreføre sin genetikk.
Da reises spørsmålet mitt og det jeg ønsker å diskutere.
Hva om man ikke har denne "sex-driven"? Vil det regnes som en manglende funksjon i hensyn til det animalistiske i oss? Eller kan man faktisk BESTEMME seg for å "bli" et "svakt" ledd i evolusjonen?
Vis hele sitatet...
Om man snakker om mennesker som omtales som aseksuelle vil jeg tro det kan være ulike årsaker til manglende lyst på sex. Kjemi, biologi, historikk osv. Skal nok bare en liten ubalanse til i feks hormonelle forhold så kan resultatet bli manglende "sex drive".

Med evolusjon og videreføring av gener som utgangspunkt, kan man også stille seg et annet spørsmål. Når man har spredd sine gener (fått barn), er det da naturlig at sex lysten går ned?
Om ting som hormonelle forhold, kjemi osv er det samme, vil det å ha fått barn ene og alene føre til nedsatt sexlyst?

Selv har jeg et nedsatt behov for sex, tenker mindre på sex, savner ikke hyppig sex. Jeg kan ikke tidfeste denne nedgangen eksakt, men jeg vil tro det begynte ca når jeg fikk mitt barn nr 2. Det betyr jo ikke at det nødvendigvis er en sammenheng mellom sexlyst og spredte gener. Det kan jo være en million andre sammenfallende hendelser involvert her. Vil tro at alder med alt det fører med seg er den dominerende årsaken til nedsatt sex drive.