View Single Post
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Da reises spørsmålet mitt og det jeg ønsker å diskutere.Hva om man ikke har denne "sex-driven"? Vil det regnes som en manglende funksjon i hensyn til det animalistiske i oss? Eller kan man faktisk BESTEMME seg for å "bli" et "svakt" ledd i evolusjonen?

Selv mener jeg at mennesket sin intelligens har kommet så langt at vi faktisk har mulighet for å frasi oss flere elementære animalistiske trekk, men tvilen rår om det da gjør oss svake fra evolusjonært synspunkt.
Vis hele sitatet...
Etter mitt syn er det 4 faktorer/forutsetninger som spiller inn når det kommer til det med sex:

1) Hvilket miljø man er født inn i.

2) Utseendet.

3) Personlige egenskaper.

4) Økonomisk og med hensyn til makt.


Begrunnelser:

1) Er man født inn i et miljø med alle underliggende forutsetninger tilrettelagt, så er det så forventet at man finner en partner og fører slekten videre, at dette nesten går av seg selv.

2) Er man født med et heldig utseende, tiltrekker man seg naturlig mange av det motsatte kjønn, uavhengig av hvordan personlighet man har .. om man er en psykopat, kan man fremdeles få barn. Mens de som har verdens beste personlighet, kan gå ensomme fordi de er født med mindre heldig utseende. Jeg mener dette spiller en større rolle enn personlige egenskaper fordi det er så mye fokus på utseendet i media, og vi mennesker bruker kun 10% av vår underbevisste del - 90% er den bevisste delen - som dyrene. Det er et fåtall av oss som velger personlighet fremfor utseende, og det er derfor så mange drittsekker - av både kvinner og menn - som finner noen å få barn med.

3) På den andre siden, er det mange som er født med mindre heldig utseende, som har suverene personligheter med mye -naturlig og ærlig- (ikke tillært og falsk) karisma, som på den måten tiltrekker seg mange av det motsatte kjønn. Mange er født med et godt utseende, men er svært introvert og sjenert, og det tar lang tid før man utvikler et intimt forhold til det motsatte kjønn.

4) Mange er født inn i liv med masse penger (rike i i-land), eller makt (for eksempel stammefolk i ekstreme u-land), og da er det nærmest forventet at man finner en partner.