View Single Post
Sitat av thundercat Vis innlegg
Selv er jeg aldri mere ærlig med helsepersonell, har brent meg på å være ærlig for siste gang. Selv har jeg ingen problemer med mitt rusbruk men og har bare vært ærlig, men det straffer seg.. trodde det gikk ann å prate om slikt uten at det ville få noen konsekvenser men nei, nevner en rusbruk så er det lite hjelp å få bare straff. Så mitt råd er å aldri nevne at en noengang har tatt seg så mye som en jonas..
Virkelig synd det skal være slikt..min mening er at dem ødelegger for seg selv når det prosseseres på denne måten. Det er langt ifra hva en trenger...
Vis hele sitatet...
Har ikke samme erfaring. Jeg har innrømt sporadisk bruk til min lege helt uten at dette utløste noe som helst. Siden det handlet om symptomer som kunne vært påvirket av bruk følte jeg det var lurest å være ærlig. Hadde jeg hatt et dokumentert missbruksproblem stiller saken seg selvsagt noe annerledes.

Det virker som om dere tror dette er en problematikk som bare angår brukere av ulovlige rusmidler. Det er fullstendig mulig å utløse lignende reaksjoner på f.eks alkoholisme. Jeg vil anta at ved innrømmelse av alkoholisme så kan jobb på vinmonopolet henge i en tynn tråd, ja i det minste til man er beviselig frisk.

Jeg kan gå med på at myndighetene ofte overreagerer noe når det gjelder bruk av ulovlige rusmidler. Det er hevet over en hver tvil at alkoholmissbruk fører til at barn føler seg og blir dårlig behandlet. Bør ikke barnevernet kobles inn i saker som dette? Det er derimot ikke det samme som å si at alle som bruker ulovlige stoffer kjører i fylla eller missbruker barna sine. Det man vet er at dette er noe som skjer og derfor tar man forhåndsregler. Er dette så forferdelig?

Jeg er helt enig i at å miste jobb, førerkort eller barn er urettferdig dersom det ikke er noen grunn til dette. Jeg tror dessverre det er langt færre som er ærlig om at barnet har det dårlig enn de som innrømmer at de har et rusproblem. Er reaksjonene derimot midlertidige til den det gjelder har bevist sin edruelighet har jeg ingen problemer med dem.