View Single Post
Kommer tilbake med mer.

En av hovedgrunnene til at det bør legaliseres er at det er mye mer positive sider ved det enn negative, og de negative sidene er så å si de samme bi-effektene du får av uttalige medisiner. ( Hvis du ser bort ifra det jeg skriver om lenger nede ang personlighetsforstyrrelses problematikken). Det er forøvrig sånn vi mennesker ofte tenker om alle ting, positive og negative sider ved ting og veier beslutning utifra dette, hvorfor da ikke i dette tilfellet? Det vil også alltid være tilgjengelig enten man har det lovlig eller ulovlig. Det er faktisk lettere å få tak i nå enn om det var lovlig, tenker da mindreårige. Utkonkurrer det kriminelle miljøet, det har verdens "rikeste" land råd til. Det blir da lite interessant for det kriminelle miljøet og det vil bli vanskeligere for mindreårige å få tak i det. Det vil alltid være noen idioter som allikevel skaffer til mindreårige men det vil det alltid være med alt.

Det er forsket på og det skal være bevist at hvis du bruker det i ung alder kan det få konsekvenser for utviklingen av hjernen. Når først hjernen er "ferdig" utviklet vil ikke dette lenger skade utviklingen. Det er derfor viktig med aldersgrense på 21-25 år, husker ikke helt når den skal være "ferdig" utviklet men det er innenfor det spekteret.

Det er også viktig å tenke på at noen er predisponible for det å reagere på cannabis, med psykoser og liknende.
Dette er først og fremst grunnet personlighetsforstyrrelser som eksempelvis Asperger, Autisme, Borderline. Ifølge enkelte kilder er det snakk om at en rundt 10-15% av befolkningen lider av en form for personlighetsforstyrrelse. Om alle personlighetsforstyrrelser vil reagere likt eller reagere i det hele tatt er jeg mer usikker på og det er det nok også forsket lite på.

Da en så stor del av befolkningen lider av dette er det viktig at dersom en skal kunne få kjøpe cannabis må en ha gjennomført en medisinsk test som tilsier at dette ikke vil utløse ting som psykose hos denne personen.

Jeg liker ikke å generalisere og forhåndsdømme utifra diagnoser. Vi er alle forskjellige så en kan reagere forskjellig om en har en lik diagnose, dette er min mening. Da bør personen få et alternativ hvor en blir informert om faren for at denne personen kan være predisponibel og få psykiske problemer ( enda mer psykiske problemer) i en periode og gjerne må tvangsinnlegges eller liknende.

Det kan på en måte sammenlignes med alkohol. Mennesker reagerer forskjellig på alkohol, jeg personlig, blir totalt idiot av å drikke alkohol, eller i hovedgrunnen sprit. Rett og slett ustabil. Da er mitt foretrukne rusmiddel Cannabis, ettersom jeg blir et enda bedre menneske med dette.

Så har du dette med hva cannabis planten er god for.
Det finnes ikke et substans/stoff/materie i verden, i menneskets historie, som har et så vidt spekter av sykdommer/diagnoser som det kan være med på å behandle, ikke I NÆRHETEN engang. I tillegg har det nesten ikke blitt forsket på. Jeg mener å huske på å ha hørt fra en professor ved Harvard university via en dokumentar at det var snakk om 100-200 forskjellige.

Legemidler på resept dreper mer en alt annet, utenom røyk og alkohol. Alle disse tre er lovlige.

Cannabis har som jeg vet ikke drept noen, men han skal ha dødd av en hjemmelaget bong som var så kraftig og plass til så mye røyk at lungene eksploderte, grunnet for mye røyk og ikke pga cannabis.

Dette er ikke grunnen til at det skal legaliseres, men det er viktige poeng, tro det eller ei, veldig mange tror enda at cannabis dreper og gjør forferdelige ting.

Jeg har også lest at en prest eller noe i den duren ( Altfor trøtt nå) ble funnet fra ekstremt langt tid tilbake i tid med en slags hellig skrift/bok fra tilbake til starten av vår eksistens. Den skal ha listet flere hundre legemidler hvor cannabis sto øverst. Om dette er sant eller ikke vet dessverre ikke.

Hva skal en med legemidler om cannabis hadde blitt legalisert og studert? Mange hadde fremdeles vært nødvendige, men ekstremt mange hadde også blitt ubrukelige. Dette er en industri som har vært her i evigheter og som står sterkt.

Ble mye lengre en jeg hadde planlagt, skulle lagt meg, derfor har jeg ikke brukt tid på å finne kilder. Kommer allikevel tilbake med mer men dette var litt for nå :P